پلاک جنگی دو ارتشی که دولت ترک کشته شدن آنها را پنهان کرد

گریلاهای ه.پ.گ در اواخر ماه می در عملیاتی ١١ ارتشی ترک را به سزای اعمالشان رساندند. گریلا تی‌وی تصاویر ویدیویی تجهیزات نظامی این نظامیان را منتشر کرد. در این تصایر پلاک جنگی دو نظامی دیده می‌شود که ارتش ترک کشته شدن آنها را مخفی کرده بود.

نیروهای گریلا ساعت ١٧:٣٠ روز ٢٩ می/ ٨ خرداد گروهی از نظامیان رژیم متجاوز ترک را در حین پیشروی بسوی سنگرهای جنگ تپه شهید زمانی در منطقه تپه حکاری هدف قرار دادند. گریلا تی‌وی تصاویر اشیاء و تجهیزات به غنیمت گرفته شده را منتشر کرد.

در این ویدیو کوله‌پشتی نظامی، اسلحه، خشاب، دو چاقو، چراغ قوه، هدفون، یک تسبیح، یک دوربین و پلاک جنگی دو نظامی درجه‌دار دیده می‌شود. پلاک جنگی یک گروهبان ارشد به نام «یونس ایلیک» و یک گروهبان دیگر به نام «علی تاشکن»(گردان کماندوی سرت) و تجهیزات این دو نظامی در ویدیوی مذکور نشان داده می‌شود.

یک گریلا در مورد تجهیزات به غنیمت گرفته شده می‌گوید که آنها در دو تیم عملیات را به انجام رسانده‌ و در آن ١١ ارتشی را مجازات کرده‌اند، بر سر اجساد ٩ ارتشی ترک حاضر شده‌اند. این گریلا می‌گوید اسلحه به غنیمت گرفته شده متعلق به یونس ایلوک است. همزمان این گریلا شماره سریال اسلحه و پلاک جنگی علی تاشکن را به دوربین نشان می‌دهد.

مرکز رسانه و مطبوعات ه.پ.گ پیش از این در اطلاعیه‌ای جزئیات عملیات را بدین شرح اعلام کرده بود:

"نیروهای ما ساعت ١٧:٣٠ روز ٢٩ می اشغالگران اطراف سنگرهای تپه شهید زمانی را هدف قرار داده و در عملیاتی پیروزمندانه ١١ اشغالگر را مجازات کرده و ٢ اشغالگر دیگر را زخمی نموده بودند.

نیروهای ما با حضور بر سر أجساد ٩ اشغالگر هویت آنان را بدین ترتیب احراز کردند: گروهبان اول به نام مولود چتین، گروهبان دوم به نام یونس ایلیک، دو گروهبان سوم به نام‌های احمد آکپنار و اوغور دوغرو. سلاح‌ها و تجهیزات نظامی ضبط شده بر سر اجساد این نظامیان به شرح زیر است: یک قبظه سلاح MPT-66 و دو خشاب آن، یک زنجیر گلوله بی‌کی‌سی و ۴٧٠ گلوله آن، ٢ پاکت گلوله تپانچه، یک خشاب دمانچه، یک راکت آرپی‌جی، ١٠ متر فتیل، یک ابزار انفجار مین. ٣ کوله‌پشتی نظامی، یک دوربین مادون قرمز، یک دوربین شب، یک نشانگیر لیزری، ۴ دوربین روز، ۴ گلوله بمب‌انداز، یک سرنیزه، دو تلفن همراه (یکی از تلفن‌ها متعلق به متجاوزی به نام اوغور دوغرو می‌باشد)، یک دوربین فیلمبرداری گوپرو (روی سر)، یک بلیط، یک پانل خورشیدی کوچک، مقادیری آذوقه و تجهیزات اولیه پزشکی."