«پلتفرم ضد اشغالگری» چهارم سپتامبر در هلند کنفرانسی را برگزار می‌کند

«پلتفرم ضد اشغالگری» در کوردستان که متشکل از تعداد زیادی از شخصیت‌های برجسته در هر چهار بخش کوردستان می‌باشد، در کشور هلند کنفرانسی علیه اشغالگری برگزار خواهد کرد و با این هدف دعوتنامه‌ای برای بیشتر از ۱۰۰ شخصیت کوردستانی فرستاده است.

با ابتکار عمل شماری از شخصیت‌های چهار بخش کوردستان و خارج از میهن «پلتفرم ضد اشغالگری» در محکومیت حملات و اشغالگری‌های اخیر رژیم ترکیه علیه باشور کوردستان تاسیس شده است. این پلتفرم پیش از این کارزار گسترده‌ای علیه اشغالگری و تلاشهایی برای مقابله با ایجاد جنگ میان کوردها را آغاز نمود و صدها شخصیت کوردستانی در زمینه‌های گوناگون به آن پیوسته‌اند. پلتفرم ضد اشغالگری در چهارچوب تلاش‌ها برای مقابله با اشغالگری در کوردستان تصمیم گرفت در کشور هلند کنفرانسی برگزار کند. بر اساس متن دعوت نامه‌ی کنفرانس و بیانیه‌ی کمیته تدارکات که برای خبرگزاری فرات ارسال شده است، روز شنبه‌ی آینده چهارم سپتامبر ۲۰۲۱ / ١٣ شهریور ١۴٠٠ این کنفرانس برگزاری می‌شود.

متن بیانیه‌ی «پلتفرم ضد اشغالگری» در رابطه با برگزاری کنفرانس چهارم سپتامبر در هلند:

"کوردستان سرزمینی است که تحت اشغالگری قرار دارد. هرچند در باشور کوردستان جایگاهی رسمی و فدرال و در روژاوا نیز جایگاهی دفاکتو وجود دارد، اما بیشتر از سه ماه است که در این مناطق جنگ و درگیری سختی در جریان است. اما در بخشی از این قسمت‌ها اشغالگری و حملات گسترده‌ای برای از بین بردن دستاوردهای کوردها ادامه دارد. وضعیت روژهلات و باکور کوردستان نیز از لحاظ اشغالگری تا حدی مانند یکدیگر هستند. در هر چهار بخش کوردستان با روش‌های گوناگون حملات اشغالگرانه ادامه دارد.  چگونه باید افکار عمومی را از تهدیدها و خطرات و همچنین برای مقابله با این اشغالگری‌ها آماده کرد؟ احزاب و طیفهای سیاسی کوردستان برای هماهنگی و پاسخ به این حملات اشغالگرانه چه کار باید بکنند؟ برای این هدف باید تحقیق و تفحص‌های جدیدی انجام شود. باید با روش‌ها و مکانیسم جدید برای آمادگی افکار عمومی و همچنین بین‌المللی تلاش کرد. باید غیر از مردم کوردستان مردم سرتاسر جهان، از تهدیدهای کنونی و آینده‌ی این حملات و اشغالگری‌ها در منطقه مطلع شوند.

تاکنون در رابطه با این حملات در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت‌ها و ابتکار عمل‌های گوناگونی انجام شده است. ما نیز به عنوان گروهی از شخصیت‌های سیاسی و روشنفکران و روزنامه‌نگاران کوردستان گرد هم آمده‌ و «پلتفرم ضد اشغالگری» را تشکیل دادیم. قدم اول ما با جمع‌آوری امضا علیه اشغالگری آغاز شد. ۱۱۳۸ شخصیت نامدار و فعال کوردستانی در این کمپین شرکت کرده و نتیجه‌ی آن در رسانه‌ها منتشر شد.

از یک طرف حملات و جنگ ادامه دارند. از طرف دیگر نیز از ۱۵ ژوئن به بعد تنش‌ها میان پارت دمکرات کوردستان و حزب کارگران کوردستان شدت یافته است. این تنش‌ها و برخوردها خطر ایجاد جنگ داخلی را به دنبال دارند. مسائل و اختلافات هر چه باشد، نباید میان نیروهای کوردستانی جنگ داخلی رخ دهد. باید در این رابطه در سطح ملی و بین‌المللی موضع‌گیری گسترده‌ای علیه اشغالگری و جنگ داخلی اتخاذ شود.

برای این هدف درخواست می‌کنیم در سطح اروپا، روشنفکران و شخصیت‌های کوردستانی و نمایندگان احزاب و سازمان‌های سیاسی و کوردستانی کنفرانسی با عنوان «ضد اشغالگری» برگزار کنند. هدف کنفرانس این است که علیه اشغالگری در سطح داخلی و بین‌المللی موضع‌گیری قدرتمندی نشان داده شود. همچنین اتحاد داخلی کوردها تحکیم یابد.

 مباحث کنفرانس:

-ساعت ۱۰:۰۰ آغاز کنفرانس. چکیده‌ای در رابطه با پلتفرم ضد اشغالگری و اهداف آن.

-۱۰:۰۰ تا ۱۳:۰۰ گفتوگو در رابطه با وضعیت کوردستان، خاورمیانه و جهان.

-۱۳:۰۰ تا ۱۴:۰۰ استراحت و نهار.

-۱۴:۰۰ تا ۱۵:۳۰  گفتوگو در رابطه با وضعیت نیروهای کوردستانی و موضع‌گیری و دفاع علیه اشغالگری.

-۱۵:۳۰ تا ۱۷:۰۰ گسترش فعالیت‌های پلتفرم ضد اشغالگری.

الف)  ایجاد شورایی برای ارتباط با شخصیت‌ها و احزاب و سازمان‌های کوردستانی.

ب)  ایجاد شورایی برای کارهای دیپلماتیک و ارتباطات خارج از کوردستان.

ج)  ایجاد شورایی برای تقویت کارهای رسانه‌ای و مشترک.

- ۱۷:۰۰ تا ۱۸:۳۰ قطعنامه‌ی کنفرانس، گفتوگو و پیشنهادات.

- ۱۸:۳۰  پایان کنفرانس.

 پلتفرم ضد اشغالگری".