پیام روحانیون ایزدی به ارتش عراق: با تمام توان خود در مقابل شما می‌جنگیم

روحانیون شنگال هرگونه تجاوز و حمله‌ به کوهستان شنگال و مردم آن را به شدت محکوم کرده و از مردم جهان و افراد با وجدان و صلح‌طلب می‌خواهند، در مقابل هر تلاشی برای از بین بردن اداره‌ی خودمدیریتی و آنچه برای کنترل کوهستان شنگال برنامه‌ریزی شده است، بایستند.

تعدادی از ریش‌سفیدان و روحانیون خلق ایزدی در کوهستان شنگال در نشستی مطبوعاتی اعلام کردند، هرگونه دخالت و تجاوز ارتش عراق به کوهستان شنگال را رد کرده و تاکید کردند، هرگز این مکان مقدس را تسلیم نخواهند کرد و کوهستان پرستشگاه را به هیچکس نخواهند داد و "هرگز اسلحه را زمین نخواهند گذاشت".

آنها همچنین تاکید کردند، اگر حکومت عراق بر این مسئله پافشاری کند و ارتش را به کوهستان شنگال بفرستد، آنها با تمام توان خود مقابله خواهند کرد و  از خلق شنگال دفاع می‌نمایند.

همچنین از همه‌ی گروه‌های ایزدی در عراق و جهان درخواست کردند که در مقابل هرگونه تجاوز و دخالت و حمله‌ی ارتش عراق به کوهستان شنگال بایستند. همچنین از جوانان و مردان و زنان درخواست نمودند، سلاح به دست گرفته و در مقابل هر گونه حمله‌ای به کوهستان شنگال و هرگونه نقشه‌ای علیه خاک آن‌ها بایستند چون سبب خواهد شد ایزدیان یک بار دیگر با نابودی و قتل عام مواجه شوند.

آنها همچنین معتقدند، این توطئه علیه شنگال، نقشه‌ی مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق و حکومت او است تا به صورت غیر مستقیم و با هماهنگی با طیف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به موجودیت جامعه‌ی ایزدی پایان دهد. آنها همچنین هشدار دادند، در صورتی که هر حمله‌ای علیه شنگال انجام شود، کاظمی  در مقابل خداوند و جامعه‌ی بین‌المللی مسئول خواهد بود.

آنها همچنین می‌گویند، ما به عنوان مردان مذهبی و نماینده‌ی ایزدی‌ها با تمام توان خود پاسخ هرگونه حمله‌ای که علیه ما انجام شود را می‌دهیم. همچنین صدای خود را به حکومت‌ها، به گروه‌ها و جوامع بین‌المللی و سازمان‌های بشردوست و سازمان ملل و همه‌ی بخش‌های جهان می‌رسانیم و می‌گوییم، حکومت عراق و کاظمی تلاش می‌کنند، کوهستان شنگال را به کنترل درآورده و یک بار دیگر ایزدی‌ها را قتل‌عام کنند و از بین ببرند.

همچنین تاکید کردند، کوهستان شنگال مقدس و منطقه‌ای امن و آرام برای جامعه‌ی ایزدی است و مانند سپری قدرتمند در مقابل حملات داعش ایستاده است. زمانی که در سوم آگوست ۲۰۱۴ مردم شنگال به آنجا پناه بردند، این سپر مردم را از حملات حفظ کرد.

در پایان نیز به حکومت عراق و کاظمی اعلام کردند، هرگز تسلیم نخواهند شد و سلاح‌های خود را زمین نخواهند گذاشت و از خاک و کرامت و مردم و خون شهدا دفاع خواهند کرد.