پژاک: شهید جنگاور و رفقایش اسوه مبارزه‌گری آپویی در شرق کوردستان هستند

در بیانیه پژاک در گرامیداشت یاد و خاطره جنگاور باهوز، آرام آویر و خدر بایزیدی که دو سال پیش در مکریان به شهادت رسیدند آمده است: شهادت هزینه‌ای بزرگ برای آزادی است و رفیق جنگاور و رفقایش با وقوف بر این معنای پرارزش به سازماندهی خلق همت گماردند

پژاک در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت جنگاور باهوز، آرام آویَر و خدر بایزیدی یاد و خاطره آنان را گرامی داشت.

متن بیانیه پژاک به شرح زیر است:

"شهادت، بدیلی عظیم از جانب جنبش آزادیخواهی آپویی برای حصول آزادی کامل خلق کورد است. مبارزات خلقمان هم امروز در اوج جانفدایی فرزندان آزادیخواه‌ خلق با وقوف بر ارزش حیات آزادانه، ادامه دارد. شهادت رفقا «جنگاور باهوز(هادی امینی)»، «آرام آویَر(سیروان محمودی)» و «خدر بایزیدی» در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در حومه مهاباد اثبات‌گر راه فدایی‌گری در مسیر آزادیخواهی خلقمان است. در سالگرد شهادت این رفقای شهید یادو خاطره آنها را گرامی‌می‌داریم.

رفیق جنگاور بعنوان عضو مجلس پژاک از جمله فرماندهان لایق و فدایی پژاک بود که سالهای مدید با از خود گذشتگی و فداکاری در شرق کوردستان، خصوصا منطقه موکریان فعالیت‌هایی شایان به انجام رساند. ایستادگی در برابر نظام فاشیست و شوونیست ایران جزو برنامه‌ها و اندیشه‌های مبارزه‌گری نستوه ایشان بود. شهید جنگاور هیچگاه تسلیم‌پذیری در برابر دشمن را لایق خود و مبارزان راستین نمی‌دانست و در این راه سربلند و سرافراز گشت. وی پس از سالها تحمل وضعیت طاقت‌فرسای زندان و حتی بارها دست‌زدن به اعتصاب‌غذا با خواست آزادی رهبر آپو و خلق کورد، به‌مجرد آزادی سریعا بر سر وظایف انقلابی خویش در منطقه موکریان بازگشت و در دل و روح خلقمان در آن خطه همچو اسوه اخلاق و فدایی‌گری انقلابی جا باز نمود و شهره خاص و عام شد. خصوصیات جسوربودن، فدایی‌گری، فداکاری و قدرت سازماندهی خلق در رفیق جنگاور و رفقایش موجب شد که رژیم فاشیست ایران با همکاری برخی خائنان به توطئه و کمین‌اندازی دست بزند و آن رفقا را به شهادت برساند.

اگر امروز می‌بینیم که کماکان روح انقلابی‌گری و آزادیخواهی خلقمان در شرق کوردستان، خاصه منطقه موکریان زنده وپویا است، به یمن رنج‌های بی‌پایان و جانفدایی شهدایی چون رفقا «جنگاور باهوز، آرام آویَر و خدر بایزیدی» می‌باشد. آن رفقا با حضور پرشورشان بر اساس وظیفه آزادیخواهی در موکریان راه آپویی را ادامه دادند و تاریخ مبارزاتی دور و دراز آن خطه را در شخصیت و فعالیت‌هایشان مجددا زنده ساختند. شهادت هزینه‌ای بزرگ برای آزادی است و رفیق جنگاور و رفقایش با وقوف بر این معنای پرارزش به سازماندهی خلق همت گماردند. آرزو و همت آن رفقا در راستای اتحاد خلق و گریلا جهت نیرومندساختن رهیافت دمکراتیک و انقلابی سازماندهی بود و به حق وظایف خویش را تا پای جان به‌جای آوردند. بر خلقمان است که با اشراف بر رسالت خویش در قبال شهدا، راه آنها را تا آزادی کامل ادامه دهند.

همچو «حزب حیات آزاد کوردستان(پژاک)» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رفقای شهید، جنگاور باهوز، آرام آویَر و خدر بایزیدی، سوگند یاد می‌کنیم که آروزهای زیبا و صحیح آنها مبنی بر آزادی کامل خلق کورد را برآورده سازیم. خاصتا منطقه موکریان که دارای یک تاریخ مدید مبارزه‌گری است، از جوانان و زنان و روشنفکران گرفته تا آزادیخواهان و فعالان سیاسی ـ  مدنی، لازم است راه فدایی‌گری رفیق جنگاور و رفقایش را با حضور در میادین مبارزاتی جاودان گردانند. آن رفقا دستاوردهای انقلابی زیادی را پشت‌سر خویش برای آزادیخواهان، دمکراسی‌طلبان و میهن‌دوستان شرق کوردستان خاصه موکریان به یادگار گذاشته‌اند که صیانت از آن امروز به لازمه کسب آزادی خلقمان مبدل گشته. بدین‌ مناسبت از جوانان شرق کوردستان بویژه منطقه موکریان دعوت بعمل می‌آوریم که با ادامه راه آزادیخواهی رفیق جنگاور و شهدا به صفوف نیروی گریلا بپیوندند و وظایف سیاسی، اخلاقی و انسانی خویش را بجای آورند. یاد و خاطره شهدا گرامی‌ و راهشان پررهرو."