قتل خبرنگاران محکوم شد

اتحادیه روزنامه‌نگاران اقلیم کوردستان و مرکز حمایت از حقوق خبرنگاران مترو به قتل روزنامه‌نگاران توسط دولت اشغالگر ترکیه اعتراض کردند.

کاروان انور رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران اقلیم کوردستان شعبه سلیمانیه در خصوص حمله دولت اشغالگر ترکیه به خبرنگاران بیانیه مطبوعاتی داد.

انور با یادآوری اینکه در این حمله ۲ خبرنگار شهید شدند، گفت: «ما این حمله به خبرنگاران را به شدت محکوم می‌کنیم. طبق قوانین بین‌المللی، خبرنگاران باید از همه درگیری‌ها دور نگه داشته شوند و حتی اگر در منطقه جنگی باشند، نباید مورد هدف قرار گیرند. ما حمله امروز را به تمام سازمان‌ها و فدراسیون‌های بین‌المللی خواهیم رساند.»

کاروان انور گفت؛ «ما امیدواریم که این حمله آخرین فاجعه‌ای باشد که خبرنگاران تجربه کرده‌اند. روزنامه‌نگاران اسلحه ندارند. اما باید در برابر این حملات واکنش نشان دهیم تا خبرنگاران دوباره قربانی تنش‌ها و مشکلات منطقه نشوند.»

دولت اشغالگر ترکیه خودرویی متعلق به شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن حامل خبرنگاران کورد را توسط پهپاد در محور سیدصادق از توابع سلیمانیه هدف قرار داد. در این حمله ۲ خبرنگار شهید شدند.

«دولت ترکیه هر روز غیرنظامیان را می‌کشد»

رحمان قریب رئیس مرکز حمایت از حقوق خبرنگاران مترو نیز گفت:

«دلیل ادامه حملات و اشغالگری دولت ترکیه سکوت دولت‌های عراق و اقلیم کوردستان است و همانطور که مشخص است دولت ترکیه تا ۵۰ کیلومتر در خاک اقلیم کوردستان پیشروی کرده و هر روز غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.»

رحمان قریب در ادامه تاکید کرد که سکوت و عدم پاسخگویی دولت‌های عراق و اقلیم کوردستان مسئول اصلی حملات دولت ترکیه به مردم و خبرنگاران و اشغالگری است که در حال جریان است.