قتل یک کولبر دیگر توسط نظامیان ایران در مرز بانە

حکومت ایران که سعی می‌کند معضل اقتصادی و محرومیت را از مجرای لوله تفنگ حل کند، همچنان به کشتار کولبران زحمتکش کوردستان ادامه می‌دهد و قساوتی واقعا کم‌نظیر از خود نشان می‌دهد.

به نقل از کولبرنیوز عصر روز گذشته (٣١ آگوست/ ٩ شهریور)، یک کولبر ٢٢ سالە اهل روستای "قلعە رش" از توابع شهرستان سردشت بە نام "صالح رشیدزاده" بر اثر شلیک نیروهای هنگ مرزی ایران در مرزهای بانه بە قتل رسیده است.

این جنایت در حالیست که پیشتر نیز یکی از برادران این جوان در دی‌ماه سال ١٣٩٨ به نام "محمد رشیدزاده" در حین کولبری بر اثر شلیک مستقیم نظامیان حکومت ایران در همین منطقه کشته شدە بود. میزان خونریزی‌ها در بانه در چند مدت اخیر جلب نظر می‌کند.

امروز پنج‌شنبه هم یک کولبر دیگر در مرز هنگه‌ژال بانه هدف شلیک قرار گرفت و زخمی شد. جوان مجروح به نام رضا حسنی از اهالی منطقه سرشیو سقز است. بسیاری از جوانان بیکار سقزی برای امرار معاش ناچار به کولبری در مرزهای بانه می‌شوند.

حکومت ایران در زمینه کشتار کولبران و قساوت در نوار مرزی نسبت به سایر اشغالگران کوردستان رتبه اول را کسب می‌کند. کولبرنیوز می‌گوید حداقل ۴١ کولبر شرق کوردستان در مردادماه توسط نیروهای مسلح ایران کشته و زخمی شده‌اند.