راژن: در راه مطبوعات آزاد شهید شدند

راژن حمله دولت اشغالگر ترکیه به خبرنگاران در سلیمانیه را محکوم کرد و گفت: «همرزمان ما در راه مطبوعات آزاد به شهادت رسیدند.»

دولت اشغالگر ترکیه امروز به خودروی شرکت رسانه‌ای چتر پروداکشن در منطقه سیدصادق سلیمانیه حمله کرد. در این حمله دو خبرنگار کشته و ۶ خبرنگار نیز زخمی شدند.

شورای هماهنگی مطبوعات آزاد زن (راژن) با انتشار بیانیه‌ای به این حمله واکنش نشان داد.

بیانیه راژن به شرح زیر است:

«حملات دولت اشغالگر ترکیه و حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) علیه کوردهای آزاد‌ و مطبوعات آزاد تا امروز ادامه دارد. امروز همکاران ما گلستان تارا و هیرو بهاالدین هدف قرار گرفتند. رفیق گلستان تارا از سال ۲۰۰۰ به عنوان کارمند مطبوعات آزاد در بسیاری از میدان‌ها مبارزه کرد. او از سال ۲۰۱۸ کار خود را در باشور کوردستان ادامه داده است. در باشور کوردستان، هر لحظه از زندگی خود را به برملا کردن وضعیت زنان کورد در باشور، نیات واقعی حملات دولت ترکیه به خلق کورد و جریان‌های اشغالگرانه ترویج شده توسط دولت ترکیه و واقعیت خیانت، فساد و نوکری پ‌د‌ک اختصاص دارد و با تمام توانش سعی کرد این‌ها را برای خلق کورد آشکار کند.

هیرو بهاالدین به عنوان یک خبرنگار جوان در رسانه‌ها فعالیت می‌کرد. این دو رفیق ما امروز هدف حملات وحشیانه دولت اشغالگر ترکیه قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. ما از این حادثه بسیار متأسفیم و به خانواده آنها، رفقای آنها، خبرنگاران مطبوعات آزاد و خلق کورد تسلیت می‌گوییم.

مبارزه برای آزادی زنان در مرحله مهمی قرار دارد. از سوی دیگر، نظام سرمایه‌داری و سلطه مردان به شدت به زنان حمله می‌کند. مبارزه با این حملات و افشای ذهنیت دولت مردانه وظیفه مطبوعات آزاد زنان است. بسیاری از رفقای خبرنگار زن ما در سخت‌ترین زمان‌ها با مبارزه برای آزادی به حملات نسل کشی پاسخ دادند و ما هم امروز باید این وظیفه و مسئولیت را انجام دهیم. رفیق گلستان تارا و همه شهدای مطبوعات آزاد از جستجوی حقیقت برای ادامه این مبارزه و کسب موفقیت دست برنداشتند. ما به عنوان اعضای مطبوعات آزاد زنان، امروز این مبارزه را در رکاب آنها انجام می‌دهیم.

رفیق ما گلستان تارا نه تنها روزنامه‌نگار بود، بلکه همزمان با روزنامه‌نگاری آزاد، موضعی انقلابی نیز داشت. روزنامه‌نگارانی که به منافع خلق خود می‌اندیشند و برای آزادی خلق خود روزنامه‌نگاری می‌کنند و در همان زمان انقلابی هم هستند. ما به عنوان مطبوعات آزاد و همچون همکاران شهید خود، در مقابل همکاری و خیانت حزب دمکرات کوردستان خواهیم ایستاد. ما به عنوان مطبوعات آزاد و همچون زنانی همانند گلستان تارا، نوژیان ارهان، دنیز فیرات و بسیاری از همرزمانمان که در این راه به شهادت رسیدند، در مقابل این ذلت سکوت نخواهیم کرد و به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

بر این اساس ما مبارزه گلستان و همه شهدای مطبوعات آزاد را مبنای کار و مبارزه برای زندگی آزاد و چراغ راه خود قرار خواهیم داد. مبارزه آنها روشنایی راه، باور و حقیقت برای ما خواهد بود. در مبارزه برای مطبوعات آزاد، هرگز از حملات، فشارها، دستگیری‌ها و تلاش برای ساکت کردن نمی‌هراسیم. ما این نگرش را از مبارزات گلستان آموخته‌ایم و این نگرش را ادامه خواهیم داد. با امید و باور، مبارزه زنان برای آزادی با فلسفه «ژن، ژیان، آزادی» پیروز خواهد شد و ما پرچم مبارزه برای حقیقت را بیش از پیش بلند خواهیم کرد.

با این باور یاد گلستان تارا و همه شهدای مطبوعات آزاد را زنده نگه می‌داریم. ما بار دیگر یاد رفیق گلستان تارا را گرامی می‌داریم و قول خود را به شهدا تکرار می‌کنیم.»