سازمان ملل: مدارک کاملی در مورد قتل‌عام ایزدی‌ها از سوی داعش وجود دارد

سازمان ملل اعلام کرد، آنچه داعش در مقابل ایزدی‌ها انجام داده است جنایت، پاکسازی و قتل‌عام بوده و مدارک و اسناد کاملی در این رابطه وجود دارد.

شورای تحقیقات سازمان ملل در مورد جنایات داعش (یونیتاد) اعلام کرد، درباره‌ی جنایتی که داعش مقابل ایزدی‌ها انجام داده است، مدارک و اسناد بسیاری وجود دارد که  این جنایت را اثبات می‌کند.

کریم احمدخان رئیس یونیتاد اعلام کرد، در مورد حملات علیه ایزدی‌های شنگال و همچنین قتل‌عام کارمندان نظامی و دانشجویان  غیرمسلح آکادمی هوایی تکریت، پرونده‌ی تحقیقات باز شده است.

وی همچنین اشاره کرد، بر اساس تحقیقات بی‌طرفانه و مستقل و استاندارد سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی، جنایاتی که علیه ایزدی‌ها انجام شده اسی، جنایت ژنوساید هستند و آنها به مدارکی آشکار و قانونی در این رابطه دست یافته‌اند.

وی همچنین گفت، در مورد جنایات دیگر داعش مانند به بردگی گرفتن، بردگی جنسی به ویژه علیه کودکان، مدارک اثبات کننده‌ای به دست آورده‌اند.

احمدخان در پایان اعلام کرد، شرکت‌ها و افرادی که از لحاظ دارایی و مالی از داعش پشتیبانی کرده‌اند، شناخته شده‌اند. وی همچنین گفت، فقط مستند کردن این جنایات کافی نیست، بلکه باید این اسناد و مدارک برای مجازات اعضای داعش به کار گرفته شوند.