سیامند معینی: لازم است مبارزە خلقها در جهت انسجام گام بردارد

سیامند معینی ریاست مشترک پژاک رویدادهای اخیر در روژهلات کوردستان و ایران را بە عنوان انقلاب زنان ارزیابی کردە و گفت: ما در برهەای تاریخ ساز قرار داریم. لازم است مبارزە خلقها در جهت انسجام گام بردارد.

از اعتراضات خیابانی بعد از قتل حکومتی ژینا امینی از سوی نیروهای امنیتی ایران در روژهلات کوردستان و ایران یک ماە می گذرد. سیامند معینی ریاست مشترک حزب حیات آزاد کوردستان، پژاک در رابطە با رویدادهای ایران و روژهلات کوردستان با خبرگزاری فرات گفتگو کرد.

معینی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطرە کسانی کە جان خود را از دست دادەاند، اعلام کرد کە بە عنوان پژاک، برای دمکراتیزاسیون ایران و خودمدیریتی در کوردستان پروژەای را آمدە کردەاند. در همین رابطە معینی اعلام کرد رژیم دیکتاتور ایران با خشونت و شدت بە معترضانی کە مطالبات دمکراتیک دارند پاسخ دادە  و در این بارە افزود: انقلابی با پیشاهنگی زنان در جریان است کە مهر خود را بر تاریخ زدە است و سیستم ایران را بە لرزە درآوردە است. انقلابی کە نە تنها در ایران، بلکە در تمام خاورمیانە میتواند تغییری بنیادین را ایجاد کند.

ژن، ژیان، آزادی شعار آزادی است

سیامند معینی در گفتگوی خود با فرات نیوز اعلام کرد کە در برهەای تاریخی قرار داشتە و در ادامە افزود: تغییر خواست تمام اقشار اجتماعی است. و در خطاب بە خلق کورد  و خلقهای دیگر گفت:

فعالیتها و مابرزە کنونی نشانی از رنسانسی دارند کە بر تمام خاورمیانە تاثیر گذار خواهد بود. شعار ژن، ژیان، آزادی نە فقط یک شعار فمینیستی است، بلکە بە شعاری برای جنبش آزادیخواهی تبدیل شدە است. ما بر این باوریم کە برخودان اخیر علیە استثمار، دیکتاتوری و ارتجاع است. وی در ادامە افزود: ادامە مبارزە بە معنای دادن هزینەهای فراوان بودە و از بخشهای مختلف جامعە کە تاکنون بە جنبش نپیوستەاند، درخواست پیوستن بە انقلاب را کردە و گفت: زمان آن فرا راسیدە است کە همە بپاخیزند. کارگران و تمام اقشار لازم است بە این انقلاب بپیوندند.

تا اخرین لحظە همراە خلقمان هستیم

معینی خطاب بە خلق بلوچ گفت: خلق بلوج تا کنون فشارها و خشونتهای بسیاری را از سوی حاکمیت بخود دیدە است. هم اکنون خلق بلوچ در مقابل یک قتلعام قرار گرفتە است. لازم است خلق بلوچ و خلقهای دیگر بدانند کە خلق کورد و جنبش ما تا آخرین نفس با آنان همراە و همگام است. مبارزە ما در ادامە مسیر خود انتقام خون بلوچها را هم خواهد گرفت.

سیامند معینی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشارە بە شعار ژن، ژیان، آزادی گفت: این شعار میتواند بە نماد پیشرفت انقلابی در میان تمام خلقها تبدیل شود. لازم است کە تمام اعاد خلق کورد با هم حرکت کنند. این انقلاب کە خلق کورد پیشاهنگی آن را بر عهدە دارد، لازم است سیستم دولت-ملت ایرانی را خاتمە دادە و بە برای کورد و خلقهای دیگر بە ایجاد سیستم دمکراتیک منتهی شود.

لزوم اتحاد و انسجام انقلاب خلقها

معینی قتل جوانانی ماند نیکا شاکرمی از لرستان از سوی نیروهای امنیتی ایران را خاطر نشان کردە و گفت: این جنایت استهزا و بی احترامی فراوانی بە خلق لر بودە و لازم است کە خلقمان در لرستان از یاد و خاطرە نیکا صیانت کند. معینی همچنان خاطرنشان کرد کە ما در حمایت و پشتبانی خود را از خلق تبریز هم اعلام میکنیم. تمام خلقهای ایران تحت فشار  یک سیستم از رنج مشترکی برخوردارند، از همین رو همە درد مشترکی داریم. آدریها، عربها و کوردها با با هم میتوانند این سیستم را از میان بردارند.