یگانهای مدافع شنگال: در حمله امروز دو تن از فرماندهان ما شهید شدند

فرماندهی کل یگان های مقاومت شنگال اعلام کرد در نتیجه حمله ارتش اشغالگر ترکیه دو تن از فرماندهان یگانهای مدافع شنگال، پیر چکو و آگر جعفر به شهادت رسیدند.

فرماندهی کل یگانهای مدافع شنگال در بیانیهای اعلام کرد که فرماندهان یگانهای مدافع شنگال، پیر چکو، آگر جعفر و یک شروان دیگر هنگامی کە می خواستند بە تشییع جنازه دو جوان ایزدی بروند، در یک حملە هوایی مورد حملە قرار گرفتند و هر دو فرماندە پیر چکو و آگر جعفر شهید شدند و یک شروان نیز زخمی شد. دربارە حملە رژیم اشغالگر ترکیە در اطلاعیە اشارە شدە است، حمله ساعت ١١:٣٠ دقیقه با هواپیما بی خلبان بە اتومبیلی حملە شد کە بر اثر این حملە دو فرماندە شهید شد و یک همرزمشان زخمی شدە است.

 در ادامە آمدە است کە سه همرزمشان هنگامی که برای شرکت در مراسم تشییع جنازه در حرکت بودند مورد هدف قرار گرفتەاند و افزودە است: این حمله فاشیستی اولین حملە به مردم ایزدی نیست. افزودە است: فرماندە عزیزمان شهید پیر چکو (سعید علی بدل) در سال ٢٠١٦ به صفوف یگانهای مدافع شنگال پیوست تا در مقابل فرمان ٧٣ به فریاد مردم ایزدی برسد. همچنین یگانهای مدافع شنگال ادامە دادە است: رفیق شهید آگر در سال ٢٠١٤، تحت تأثیر فرمان هفتاد و سوم نسل کشی بر مردم شنگال قرار گرفت و با عزم و اراده و فداکاری بسیار در آزادسازی شنگال و تأسیس خودمدیریتی شنگال نقش مهمی ایفا کرد.

 همچنین ضمن تسلیت به خانواده این دو شهید و مردم ایزدی و برای شروان مجروح شفای عاجل آرزو کردە است.

 هویت شهدا:

  نام مستعار: پیر چکو

 نام: سعید علی بدل

 نام مادر و پدر: کین – علی

 محل و تاریخ عضویت: ٢٠١٦ - زاخو

 محل و تاریخ شهادت: ٢٧ فوریە ٢٠٢٣  - بحراوە

*  ***

 نام مستعار: آگر جعفر

 نام: خیری خضر خلف

 نام مادر و پدر: غزل – خضر

 محل و تاریخ عضویت: ٢٠١٤- خانەسور

 محل و تاریخ شهادت:  ٢٧ فوریە ٢٠٢٣  - بحراوە