تصویر

ی‌ر‌ک مشخصات یک شهید را اعلام کرد

ی‌رک با بیان اینکه هارون پارتیزان ۳ جولای در منطقه آسوس و در حین انجام وظیفه به شهادت رسید گفت: «ما راه شهدای خود را ادامه خواهیم داد و مبارزات آنها را به سطح بالاتری خواهیم برد.»

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (ی‌ر‌ک) مشخصات یکی از شهدای خود را برای افکار عمومی اعلام کرد:

«سوم جولای در منطقه آسوس، رفیق ما با نام هارون پارتیزان در حین انجام مأموریت انقلابی خود بر اثر سانحه به شهادت رسید. ما قبل از هر چیز این واقعه را به خانواده رفیقمان تسلیت می‌گوییم.

همانطور که خلق ما می‌دانند از آغاز جنبش آزادی و تا کنون بسیاری از جوانان و زنان از دستاوردها و موجودیت خلق کورد پاسداری کرده و تا آخرین قطره خون خود مبارزه کرده و جنگیده‌اند. خلق ما باید به خوبی بدانند که این مبارزه مستمر به برکت فداکاری و تلاش شهدای راه آزادی است. بر این اساس رفیق ما هارون پارتیزان یکی از فرزندان خلق ما، با فداکاری و شجاعت خود مبارزه را تا پایان پیش برد و به درجه شهادت رسید.

مشخصات این شهید به شرح زیر است:

نام و نام خانوادگی: هوزان اوزدمیر

نام سازمانی: هارون پارتیزان

محل و تاریخ ملحق‌شدن: مخمور - ۲۰۱۹

محل و تاریخ شهادت: آسوس - ۳ جولای ۲۰۲۴

هوزان اوزدمیر کودکی بود که باید انقلابی می‌شد و راهپیمایی آزادی را با موفقیت آغاز کند. در سال ۱۹۹۵ در باکور وطن چشمان خود را به جهان گشود. به دلیل میهن‌دوستی خانواده، او به کودک خوش اقبالی بدل می‌شود که جنبش آزادی را از همان دوران کودکی‌اش می‌شناسد. در دوران کودکی به دلیل رفت و آمد رفقا، آشنایی‌اش با جنبش آپویی بیشتر می‌شود. او با احساسات میهن‌دوستانه بزرگ شد. در جوانی وارد فعالیت و کنش می‌شود و با درگیر شدن در کنش‌ها، شناختش از اندیشه و فلسفه رهبر آپو بیش از پیش می‌شود. در جریان جنگ در شهرهای باکور کوردستان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، او مانند بسیاری از جوانان دیگر شجاعت شرکت در آن روند و مبارزه با وحشیگری دولت اشغالگر ترکیه را داشت.

او هر فعالیتی که انجام می‌داد، دانشش افزوده می‌شد و بر اساس این دانش زندگی می‌کرد تا پاسخگوتر به روند جامعه باشد؛ در سال ۲۰۱۹ به صفوف گریلاها می‌پیوندد و بدینسان راهپیمایی آزادی خود را آغاز می‌کند. در کوهستان‌های کوردستان پس از گذراندن آموزش‌های اولیه، مشارکت خود را در عملیات‌ها با فداکاری کم نظیری نشان می‌دهد. او برای پاسخگویی به روند موجود و وظایف انقلابی، همواره با اشتیاق و علاقه فراوان کار خود را با موفقیت به انجام می‌رساند. او با محبتی که به رفقای خود داشت خیلی سریع جای خود را در قلب هر رفیقی باز می‌کرد. همواره خود را در ایدئولوژی رهبر آپو عمیق‌تر می‌کرد و بر آن اساس خود را تربیت می‌نمود. او برای تبدیل شدن به یک گریلای متخصص با علاقه و عشق فراوان در هر زمینه‌ای خود را توسعه می‌داد. با این ویژگی‌ها در مدت کوتاهی کارها را در صفوف ما رهبری می‌کرد و تبدیل به یک پیشاهنگ آپویی شد که همیشه موفقیت را می‌سازد. رفیق ما هارون با هوش و شجاعت خود در سطوح مختلف فرماندهی کرد و نمونه‌ای از فرماندهان برجسته در دوره گریلایی شد. او همیشه برای موفقیت با باور و اخلاق، برای توسعه مدرنیته دموکراتیک تلاش می‌کرد. وی در سال‌های اخیر فرماندهی توسعه جنگ تونلی و تیم‌های سیار برای اجرای تاکتیک‌های جدید را بر عهده داشت و از این طریق به فرماندهی نمونه تبدیل شد. رفیق ما هنگام شرکت در این تدارکات در حین انجام وظیفه با حادثه‌ای نابهنگام مواجه شد و به درجه شهادت رسید. ما به عنوان رفقای هارون عهد می‌کنیم تا آرزوهای او را برای رسیدن به جامعه‌ای آزاد برآورده کنیم و تا انتها راه او را بپیماییم.

در پایان به عنوان یگان‌های روژهلات کوردستان به خانواده شهید خود و همه خلق وطن‌دوست کوردستان تسلیت می‌گوییم و یک بار دیگر اعلام می‌داریم که تا پایان از میراث رفقای خود صیانت خواهیم کرد. قول می‌دهیم تا پایان برای رسیدن به آرزوی آنها همیشه در راه این شهدا قدم برداریم و مبارزات خود را در سطح بزرگتری ادامه دهیم.»