زندگی باید با احساس همبستگی تقویت شود

سونگول اوزباغچه جی نامزد ریاست مشترک شهرداری درک از دم پارتی به مشکلات موجود در این منطقه اشاره کرد و گفت که باید با اعتماد و احساس حمایت، شهرهای خود را به منطقه زندگی تبدیل کنند.

سونگول اوزباغچه جی، نامزد ریاست مشترک شهرداری دیرک از دم پارتی، در مدرسه ابتدایی و متوسطه در تیلبیسیم تحصیل کرد. پس از اتمام تحصیلات دبیرستان خود در درک، از گروه کشاورزی دانشکده کشاورزی دانشگاه وان یوزونجو ییل فارغ التحصیل شد و به مدت ۵ سال بدون وقفه در زمینه کشاورزی فعالیت کرد. سونگول اوزباغچه جی که به بخش فناوری سلامت منتقل شده بود، در این جریان فعالانه در فعالیت‌های صنفی شرکت کرد و در شهرداری دیرک نیز فعالیت نمود. او پس از انتصاب قیوم از شهرداری استعفا داد و در فعالیت‌های زنان حضور فعال یافت.

سونگول اوزباغچه جی، نامزد ریاست مشترک شهرداری دیرک از دم پارتی می‌گوید: «با وجود اینکه در خانواده‌ای به دنیا آمدم که همه اعضای آن میهن‌دوست بودند، اما از مادرم یاد گرفتم که در برابر بی‌عدالتی مبارزه کنم. نگرش درست او نسبت به مردان، از جمله پدرم، و ذهنیت مردان، در برابر ظلم و بی‌عدالتی اجتماعی، همیشه برای من منبع روحیه و الهام بوده است.»

اوزباغچه جی با بیان اینکه بعد از انتخابات ابتدا مشکل آب شرب دیرک را حل می‌کنند، ادامه داد: «پروژه‌های بسیاری از همکاران ما با انتصاب قیوم نیمه تمام ماند. ما این پروژه‌ها را تکمیل خواهیم کرد. همچنین یک گلخانه زیتون در شهرداری می‌سازیم و فقط زنان را در آنجا استخدام می‌کنیم. به همین ترتیب تعاونی تولید زیتون نیز ایجاد خواهد شد. زیتون دیرک یک محصول ثبت شده جغرافیایی است. ما قصد داریم این پروژه را قوی‌تر اجرا کنیم. برای اینکه تنور به فضای زندگی اجتماعی زنان تبدیل شود، پروژه‌هایی داریم که در هر محله چهار یا پنج تنور در کنار هم بسازیم. همچنین روابط اجتماعی بین زنان با ساختمان‌های بلند تضعیف شده است. ما دیگر پروژه‌های خود را برای اجتماعی کردن زنانی که در این ساختمان‌ها زندگی می‌کنند، اجرا خواهیم کرد. البته پروژه‌هایی برای جوانان هم داریم. هدف ما ساختن مکان‌هایی است که جوانان بتوانند خود را ابراز کنند و احساس کنند به آنجا تعلق دارند.»