آمار قربانیان زلزله‌ی خارپت به ۳۹ نفر افزایش یافت

بر اساس آمار رسمی اعلام شده در زلزله‌ی خارپیت ۳۹ تن جان خود را از دست دادند. اما شب گذشته یک جنازه‌ی دیگر نیز از زیر آوار یک ساختمان بیرون آورده شد.

پس از زلزله‌ی خارپیت که بزرگی آن ۶.٨ ریشتر بود، در محله‌ی سورسورو جستجو به دنبال افراد در زیر آوار همچنان ادامه دارد. تیمهای امداد خود را به یکی از آن ۳ فردی که در زیر آوار یک ساختمان مانده بودند، رساندند. علی رغم تلاشها اما متاسفانه این فرد جان خود را از دست داد.

بر اساس آمار رسمی تا کنون پیکر۳۹ تن پیدا شده است. اما شب گذشته نیز تعدادی از خبرگزاری‌ها اعلام کردند ساعت ۲:۳۴ پیکر ۴ تن دیگر در زیر آوار یک ساختمان پیدا شده است.

یکی از مکانهایی که شهروندان شب را در آنجا سپری کردند، پارک فرهنگی شهرداری خارپت در کوچه‌ی ملاطی است. در این پارک تعدادی چادر بر پا شده و در هر چادر با گنجایش ۶ نفر، ۱۱ نفر اسکان داده شده اند. چادرها بسیار سرد هستند و شهروندان در شرایط وخیمی قرار دارند. همچنین پتوها و بخاریهایی که به شهروندان داده شده است کافی نمی‌باشد. شهروندان برای آنکه خود را گرم کنند در مقابل چادرهایشان آتش روشن می‌کنند.

دولت با مردم همکاری نمی‌کند و مانع کمک‌رسانی ه.د.پ نیز می‌شود

علی رغم آنکه دولت به آسیب دیدگان کمک نمی‌کند همچنین مانع افراد و سازمانها برای کمک رسانی به مردم می‌شود.

استاندار خارپت به مسئولین روستاهایی که ه.د.پ از آنجا دیدار کرده بود، اعلام کرده است که غیر از کمک‌های حکومت نباید کمک هیچ کس و سازمان و گروهی پذیرفته شود.

هیئت ه.د.پ اعلام کرد، به ۶۰ روستا کمک نشده است و دو محموله برای مردم آن مناطق فرستاده شده اما نیروهای پلیس مانع شده و آنها را بازگردانده‌اند.

حاکمیت کودن‌ها در ترکیه و جستجوی هویت مناطق زلزله‌زده در گوگل

حاکمیت دو حزب تبهکار آ.ک.پ و م.ه.پ بر کشور ترکیه سطح حماقت در این كشور را به حدی افزایش داده است که بنابر گزارش گوگل طی ٢۴ ساعت نخست زلزله خارپت بیشترین میزان جستجو در  جستجوگر این شرکت اینترنتی به زبان ترکی این عبارت بوده است: آیا مردم خارپت کورد هستند یا تُرک؟

کمپین تبلیغاتی طیب اردوغان دیکتاتور ترکیه برای انتخابات مجلس ترکیه در سال ٢٠١۵ و سفر مسعود بارزانی به شهر آمَد برای تبلیغ آ.ک.پ و بدگویی از حزب دمکراتیک خلق‌ها را البته نباید در این میان به فراموشی سپرد.