آیدنیز: اتحاد ملی بهترین پاسخ علیه حملات است

صالحه آیدنیز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک در اعتراض و مخالفت با حملات انجام گرفته علیه کمپ پناهندگان شهید رستم جودی در مخمور، شنگال و قندیل گفت: این حملات نشان دهنده دشمنی یکصد ساله با خلق کورد است. اتحاد ملی بهترین پاسخ به این حملات است.

صالحه آیدنیز ریاست مشترک حزب مناطق دمکراتیک طی گفتگویی با خبرگزرای مزوپوتامیا در رابطه با حمله جنگنده‌های دولت ترک به شنگال، مخمور و قندیل این حملات را محکوم نمود.

برقراری و اعمال حصر علیه تمامی جامعه

آیدنیز در گفتگوی خود خاطرنشان ساخت که ترکیه سیاستهای دشمنانه خود علیه خلق کورد را اادامه می‌بخشد. از اعمال انزوا و حصر بر آقای اوجالان گرفته تا اعمال انزوا بر  تمامی جامعه از اقدامات ترکیه است، زیرا انزوای اوجالان به معنای تحمیل انزوا بر تمامی جامعه است. آیدنیز در این رابطه خاطرنشان ساخت که تاریخ ترکیه مملو از نمونه‌های کودتا بوده و امروز نیز در حال مشاهده کودتایی سیاسی هستیم. ترکیه اکنون در حال از سرگذراندن کودتای سیاسی بوده و اراده خلق مورد توجه قرار نمی‌گیرد. در روژآوا، در سرزمین کوردها شاهد اشغالگری هستیم و ترکیه اکنون خواهان اشغال شنگال، مخمور و قندیل نیز بوده و این اقدامات را در راستای نابودی کوردها ادامه می‌دهد.

این حملات در نهایت آن‌ها را نابود می‌کتد

آیدنیز خاطرنشان ساخت که حملات هوایی در جنوب کوردستان، علیه غیرنظامیان بوده است. در این خصوص آیدنیز اظهار داشت که علیه کوردها حملات بدون مرزی به وقع پیوسته و دشمن هیچ مرزی را برای این حملات قایل نیست،  دولت ترک در تمامی مناطق کوردستان یک رویه را در مقابل خلق کورد در پیش می‌گیرد و چون از دمکراسی در هراس است، کوردستان را مورد حمله قرار داده است. حمله به مخمور، شنگال و قندیل روی می‌دهند اما در نهایت، این به نابودی آنها منجر می‌شود. آیدنیز خاطرنشان ساخت که وی علیه هرگونه فشار و خشونتی بوده و مبارزات ان‌ها برای مخالفت با این فشارها ادامه می‌یابد.

اتحاد کورد بهترین پاسخ به این حملات است

آیدنیز در اعتراض به حملات هوایی و زمینی ترکیه، با اشاره به اتحاد در میان صفوف خلق کورد و اتحاد ملی کورد اظهار داشت: ما بار دیگر تاکید می‌کنیم که دولت ترک در دشمنی با کوردها هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسد، در هر جایی که خلق کورد دستاوردی داشته باشد، ترکیه به آنجا حمله می‌کند و در صدد نابودی آنجا بر می‌آید. به همین دلیل لازم است که اتحاد ملی در میان خلق کورد ایجاد شود. اتحاد کوردی بهترین پاسخ به این حملات است. امروز در هر چهاربخش کوردستان، اگر اتحادی ایجاد نشود، حملات افزایش یافته و دستاوردهای خلق کورد از میان می‌روند. در مقابله با حملات بهترین پاسخ دستیابی به اتحاد است. حزب مناطق دمکراتیک از تمامی آحاد خلق کورد درخواست می‌کند که به اتحاد دست زده و علیه دشمنان ایستادگی کنند.