نیروهای مدافع خلق به سه شهید چلی و الباک ادای احترام کرد

ه.پ.گ در اطلاعیه‌ای با اعلام اسامی سه گریلا که اواخر آگوست سال جاری در مناطق چلی استان جولمرگ و الباک استان وان به شهادت رسید‌ه‌اند یاد و خاطره آنان را گرامی داشته است.

مرکز خبررسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق کوردستان با صدور اطلاعیه‌ای جزئیات شناسنامه‌های سه گریلای خود را که در مناطق چلی و الباک به شهادت رسیده بودند منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:"روز ٣١ آگوست در نزدیکی روستای گوزرشی منطقه گلیا طیاره در بخش چلی استان جولمرگ میان نیروهای ما و نظامیان اشغالگر ترک جنگ سنگینی روی داد.

در نتیجه این جنگ ضربات مهلکی بر اشغالگران وارد شد و سپس منطقه را آماج حملات هوایی سنگین قرار داد. در نتیجه حملات هوایی رفیق مروان به شهادت رسید و رفیق سینان نیز زخمی شد. رفیق سینان در مقابل اشغالگرانی که در صدد پیشروی بودند تا آخرین گلوله ایستادگی کرد و برای اینکه به اسارت دشمن درنیاید با آخرین گلوله، خود را به شهادت رساند.

 جزئیات شناسنامه رفقای شهید به شرح زیر است:

   نام و نام خانوادگی: آیتاچ آیدیمیر

   کد سازمانی: مروان دیرک

   محل و سال تولد: آمَد

   نام مادر – نام پدر: آیسل - نورالدین

  تاریخ و محل شهادت: ٣١ آگوست ٢٠٢٠ / چلی


   نام و نام خانوادگی: ساواش تَمَل

   کد سازمانی: سینان دمهات

   محل و سال تولد: جولمرگ

   نام مادر – نام پدر: ناظمیه - مظفر

  تاریخ و محل شهادت: ٣١ آگوست ٢٠٢٠ / چلی

ه.پ.گ همچنین نام یک گریلای شهید منطقه الباک وان را منتشر کرده و می‌افزاید:"روز ٢۵ آگوست در منتقه سپرزی بخش الباک استان وان میان نیروهای ما و نظامیان اشغالگر تُرک جنگ روی داد و یکی از رفقایمان به نام حسین تا آخرین گلوله خویش قهرمانانه جنگید و به شهادت رسید.

جزئیات شناسنامه رفیق شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: بارش اُزدمیر

   کد سازمانی: حسین باشکاله

   محل و سال تولد: وان

   نام مادر – نام پدر: سکینه - فرامرز

  تاریخ و محل شهادت: ٢۵ آگوست ٢٠٢٠ / الباک

ه.پ.گ از مبارزات انقلابی هر سه گریلای شهید تجلیل به عمل آورده و یاد و خاطره آنان گرامی داشته است.

ه.پ.گ مراتب تسلیت خود را به خانواده گرامی این سه شهید و عموم خلق وطن‌دوست کوردستان ابراز داشته و با آرمان‌های شهیدان راه آزادی کوردستان تجدید میثاق نموده است.

تحرکات اشغالگرانه در جولمرگ

در اطلاعیه ه.پ.گ آمده است که ارتش اشغالگر ترک شامگاه ٣١ آگوست در کوهستان سمبول در جولمرگ تحرکاتی اشغالگرانه را آغاز کرده و این عملیات با کمین‌گذاری یگان‌های ویژه ادامه دارد.

ه.پ.گ در پایان از تداوم حملات هوایی به مناطق حفاظتی مدیا سخن به میان آورده و می‌افزاید:

جنگنده‌های ارتش متجاوز ترکیه از ساعت ٢٢:٢٠ تا ٢٣:٢٠ روز ١ سپتامبر منطقه سنینه در خاکورک را بمباران کردند.

همان روز ساعت ٢٢:٣٠ منطقه ورخلی در عرصه آواشین و ساعت ٢١:۵٠ منطقه شکفتا برینداران و کورژارو در زاپ توسط جنگنده‌های دشمن بمباران شد.