پیکر گریلا «عگید» با پست به خانواده‌اش تحویل شد

رژیم نژادپرست و استعمارگر ترکیه پیکر گریلای شهید «عگید ایپک» را که سال ٢٠١٧ در درسیم به درجه شهادت نائل شده بود سه سال به گروگان گرفت. رژیم ترک در اقدامی وقیحانه جنازه این قهرمان کورد را با پست به خانواده‌اش تحویل داد.

عگید ایپک گریلای نیروهای مدافع خلق کوردستان (ه.پ.گ) روز ٢٣ مه ٢٠١٧ (٢ خرداد ١٣٩۶) در درگیری در ارتفاعات «خلاسور» حومه درسیم باکور کوردستان به شهادت رسید. تلاش خانواده ایپک برای تحویل گرفتن پیکر فرزندشان برای دو سال بی‌نتیجه بود. رژیم از محل نگهداری پیکر این گریلا اظهار بی‌اطلاعی کرد، در ماه مه ٢٠١٩ (دو سال بعد از شهادت) به خانواده گفته شد که پیکر گریلا عگید پیدا شده است. خانواده شهید عگید برای تحویل گرفتن پیکر فرزندشان تست دی‌ان‌ای دادند و آشکار شد که دولت ترکیه پیکر عگید را به عمدا به گروگان گرفته است.

دادستانی جمهوری ترک در شهر درسیم پیکری را که پزشکی قانونی استانبول برای آنان ارسال کرده بود برای تحویل دادن به خانواده از طریق پست به دادستانی جمهوری در شهر آمَد ارسال کردند. پیکری که روز ٢ مارس ٢٠٢٠ به اداره پست درسیم واگذار شده بود امروز به وسیله کارگو به خانواده ایپک در محله ۵ نیسان بخش رِزان در آمد تحویل داده شد.

خانواده ایپک پیکر شهید عگید ایپک را برای خاکسپاری به بخش آرتوکلو استان مردین منتقل کردند.