عملیات‌های بی‌وقفه گریلا: ۱۸ عملیات انجام شد

گریلاها با انجام عملیات‌هایی به حملات اشغالگرانه دولت ترکیه پاسخ می‌دهند. گریلاهای آزادی کوردستان ۱۸ عملیات در زاپ، متینا و خاکورک در مناطق حفاظتی مدیا انجام دادند.

عملیات‌های گریلا

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

روز ۴ ژوئیه در ساعت ۱۶:۱۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم با یک تاکتیک سابوتاژ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

در ساعت ۲۱:۴۵ روز ۴ ژوئیه، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه جودی با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۵:۰۰ روز ۴ ژوئیه، اشغالگران در منطقه مقاومت سرگله ۸ بار با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات‌ها ۱ بیل مکانیکی و ۱ خودروی زرهی مورد اصابت قرار گرفت.

در ۴ ژوئیه در ساعت های ۱۲:۵۰، ۱۳:۵۰ و ۱۸:۴۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های خودکار و سنگین متوسط ​​مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ موضع مورد تخریب شد.

در ساعت ۲۲:۳۰ روز ۴ ژوئیه، اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. این عملیات توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد.

در ۴ ژوئیه، اشغالگرانی که قصد پیشروی به سمت روستای قدیمی سِگره در منطقه مقاومت تپه آمدیه را داشتند، با یک تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۱ اشغالگر مجازات شد.

در ۴ ژوئیه ساعت ۲۲:۲۰ نیروهای ما به بالگردهایی که قصد فرود در تپه بهار را داشتند مداخله کردند.

منطقه خاکورک؛

در ساعت ۱۱:۳۰ روز ۴ ژوئیه، اشغالگران در منطقه مقاومت شکیف با تاکتیک سابوتاژ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند.

منطقه متینا؛

در ۲۷ ژوئن، تاکستان‌ها و باغ‌های روستاهای درگله، بازه، میسکا توسط ارتش اشغالگر ترکیه بمباران شد. پس از آتش‌سوزی‌هایی که در  نتیجه این بمباران رخ داد، تاکستان‌ها، باغ‌ها و خانه‌های روستای درگله در آتش سوخت. ارتش اشغالگر ترکیه که با خودروهای زرهی وارد روستاهای «درگله»، «بازه» و «میسکا» شده است، با آتش زدن آنها در صدد آواره کردن مردم منطقه و تخلیه روستاها است.

در ساعت ۰۶:۵۰ روز ۴ ژوئیه اشغالگران در حال پیشروی به سمت روستای میسکا با تاکتیک سابوتاژ مورد هدف و اصابت قرار گرفتند و ۳ اشغالگر مجروح شدند.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

در ۴ جولای تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم ۷ بار با گازهای شیمیایی و ۸ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در ۳ و ۴ ژوئیه، مناطق کَندَکولا و بَربزینه در خاکورک ۲ بار؛ مناطق تپه زنگل و چَم‌روبوتکی در گاره ۲ بار؛ منطقه دَرگله در متیان ۲ بار؛ منطقه مقاومت تپه بهار واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲۴ بار؛ در مجموع ۳۰ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در ۴ و ۵ ژوئیه، مناطق خاکورک و شهید دلیل در غرب زاپ توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.»