یادداشت

پیکارگران حقیقت و نور

چرا گلستان تارا و هیرو بهاالدین، کارکنان مطبوعات آزاد به قتل رسیدند؟ زیرا آنها در انقلاب حقیقت به ابتکار رهبر آپو شرکت کردند و با کار مطبوعاتی آزاد خود سعی کردند تمام تاریکی‌ها را از بین ببرند و روشنگری آپویی را در سراسر جهان گسترش دهند.

گلستان تارا- هیرو بهاالدین

چرا نظام دولت‌گرای تحت رهبری ایالات متحده آمریکا دقیقاً ۲۶ سال پیش در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ به رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان حمله کرد؟ چرا می‌خواست رهبر آپو را با یک حمله توطئه بین‌المللی نابود کند؟

بدیهی است که پاسخ به این سوالات به شدت روشن و واضح است. زیرا رهبر عبدالله اوجالان همه دروغ‌ها را محکوم کرد و با افشای واقعیت کوردها و کوردستان تاریکی را روشن کرد که نظام دولت‌گرایی جهانی می‌خواست آن را نادیده بگیرد و نابود کند. به همین دلیل به همه نشان داد که نظام جهانی دولت‌گرایی که تحت نام سازمان ملل متحد سازماندهی شده است، علیرغم همه دروغ‌های «دموکراسی»، در واقع یک دیکتاتوری فاشیستی، استعمارگر و نسل‌کش است! به همین دلیل او فاش کرد که دولت ترکیه، شاخه ترک این سیستم، یک سیستم نژادپرست-فاشیستی است که با کوردها، زنان و خلق‌ها دشمنی دارد.

آنها می‌خواستند با حمله توطئه بین‌المللی ۹ اکتبر ۱۹۹۸ انتقام همه اینها را از رهبر آپو بگیرند. با خاموش کردن نور روشن شده از کوردستان، تلاش کردند تا نور آشکار شده در سطح جهانی را دوباره تاریک کنند. آنها با گفتن انواع دروغ در محیط تاریکی که ایجاد کردند، می‌خواستند رژیم سرمایه‌داری ستم، استثمار و چپاول علیه بشریت را برای مدت طولانی‌تری ادامه دهند. بر این اساس آنها محاسبه کردند که در نسل‌کشی کوردها که با معاهده لوزان در ۲۴ جولای ۱۹۲۳ آغاز کردند، موفق شوند.

چرا نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی ۲۵ سال و ۷ ماه رهبر عبدالله اوجالان را تحت سیستم انزوا، شکنجه و نسل‌کشی امرالی نگه داشته‌اند؟ چرا ۴۲ ماه است که اینقدر تلاش می‌کنند که هیچ اطلاعی از وضعیت رهبر آپو به خانواده و یا مردم نرسد؟ چرا فشارها و شکنجه‌های کنونی را بدون توجه به هیچ قاعده قانونی و اخلاقی اعمال می‌کنند تا بتوانند رهبر آپو را در تابوت امرالی نابود کنند؟

بدیهی است که پاسخ به این سوالات بسیار روشن و واضح است. زیرا رهبر آپو در مبارزه امرالی موفق شد نظام قدرت و حکومت پنج هزار ساله مردانه و نظام مدرنیته سرمایه‌داری پانصد ساله را قضاوت و محکوم کند. او با نگارش تاریخ تمدن دموکراتیک و توسعه نظام مدرنیته دموکراتیک، حقیقت جامعه تاریخی را بازتعریف کرد و نظام آلترناتیو زندگی آزاد و مدیریت دموکراتیک را در برابر نظام قدرت و حکومت تدوین کرد. او انقلاب آزادی زنان را با قضاوت در مورد نظام مردسالار و ذهنیت و سیاست مردسالارانه‌ای که از سلسله مراتب شکل گرفته بود آغاز کرد و به همین دلیل جامعه‌ای آزاد و دموکراتیک را بر اساس آزادی زن و اکولوژی اجتماعی تعریف کرد. او با همه اینها روشنگری را که در کوردستان آغاز کرد به خاورمیانه و تمام جهان گسترش داد و همه کارگران و زحمتکشان به ویژه کوردها، زنان و جوانان، مردم ترکیه و خاورمیانه و همه بشریت را روشن کرد. به همین دلیل انقلاب حقیقت را شروع کرد که یک انقلاب ذهنی و سبک زندگی است.

نیروهای توطئه‌گر بین‌المللی ۲۶ سال است که تحت نظام شکنجه، انزوا و نسل‌کشی امرالی سعی در انتقام از رهبر آپو دارند. آنها می‌خواهند، نگذارند حتی یک کلمه از رهبر آپو از امرالی خارج شود، از زنده شدن این افکار جلوگیری کنند. آنها فکر می‌کنند که می‌توانند با نابود کردن رهبر آپو در تابوت امرالی، نظریه تمدن دموکراتیک را از بین ببرند. آنها محاسبه می‌کنند که می‌توانند روشنگری در حال ظهور را پنهان کنند و انقلاب حقیقت را که آغاز شده متوقف کنند.

چرا گلستان تارا و هیرو بهاالدین، کارکنان مطبوعات آزاد در ۲۳ اوت ۲۰۲۴ توسط هواپیماهای ترکیه در منطقه سیدصادق از توابع استان سلیمانیه هدف قرار گرفتند و به قتل رسیدند؟

بدیهی است، زیرا آنها پیکارگران حقیقت و نور هستند. زیرا آنها در انقلاب حقیقت به ابتکار رهبر آپو شرکت کردند و با کار مطبوعاتی آزاد خود سعی کردند تمام تاریکی‌ها را از بین ببرند و روشنگری آپویی را در سراسر جهان گسترش دهند. به خاطر افشا و محکوم کردن اشغالگری و الحاق ترکیه علیه باشور کوردستان و حمایت ایالات متحده آمریکا، ناتو، پ‌دک و عراق از آن بود. به خاطر روشن کردن همه بشریت در مورد نسل‌کشی در کوردستان بود.

باز هم بسیار واضح است که کسانی که ۲۶ سال پیش می‌خواستند رهبر آپو را با یک حمله توطئه‌آمیز نابود کنند و کسانی که در ۲۳ اوت ۲۰۲۴ گلستان تارا و هیرو بهاالدین را به نحوی بزدلانه به قتل رساندند، همان نیروها هستند. همچنین فاشیسم استعمارگر-نسل‌کش ترکیه و خیانت بارزانی در میان است. همچنین قدرت‌های دولتی جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و بریتانیا وجود دارند.

هر چقدر هم که سعی کنند خود را پنهان کنند، هر چقدر هم برای تیره کردن فضا تلاش کنند، هرگز نمی‌توانند بر قتل روزنامه‌نگاران گلستان تارا و هیرو بهاالدین توسط اتحاد آک‌پ-م‌ه‌پ-بارزانی سرپوش بگذارند. آنها نمی‌توانند بر این همکاری کثیف و قتل‌عام بزدلانه و منفور از سوی فاشیسم اشغالگر-نسل‌کش ترکیه و خیانت بارزانی سرپوش بگذارند. جنگ آزادی به رهبری گریلاهای قهرمان و سنت مطبوعات آزاد هرگز این اجازه را نخواهد داد.

روشن است که فاشیسم و ​​خیانت از حقیقت و نور می‌ترسند و مانند خفاش‌ها همیشه زندگی و بازار خود را در تاریکی بنا می‌کنند. چون کارهایی که انجام می‌دهند کثیف هستند و حرفی که می‌زنند دروغ است و هر چه می‌خورند که شکمشان را پر کند حرام است. به همین دلیل آنها دشمن حقیقت و روشنگری هستند. آنها می‌ترسند که اقدامات کثیف و ضد انسانی آنها برملا شود و پاسخگو باشند. برای همین دست و صورتشان مثل پرچم داعش سیاه است.

این عاشقان سیاه‌چهره و پرچم‌دار سیاه‌پوش فکر می‌کنند که با نگه داشتن رهبر آپو در تابوت امرالی و عدم ارتباط کامل، نور تاریک می‌شود و انقلاب حقیقت متوقف می‌شود. آنها محاسبه می‌کنند که می‌توانند جریان انقلاب آزادی را قطع کنند و با قتل زنان شجاع آزادیخواه مانند گلستان تارا و هیرو بهاالدین، پیکارگران حقیقت و نور، تاریخ را به عقب برگردانند. به همین دلیل، آنها با روش‌های رذیلانه و بزدلانه روزنامه‌نگاران، غیرنظامیان، کودکان و زنان را به قتل می‌رسانند.

اما هم محاسبات و هم تلاش آنها بیهوده است. حقیقت پیدا شد، کوردستان و جهان روشن شد. حقیقت آپویی زندگی آزاد به همه زنان، جوانان و همه بشریت رسیده است. تئوری مدرنیته دموکراتیک در حال گسترش است و انقلاب آزادی زنان که با شعار ژن، ژیان، آزادی به پیش می‌رود، امیدی برای همه ستمدیدگان است. دیگر امکان توقف، تضعیف، پیشگیری یا از بین بردن آنها وجود ندارد. به همین دلیل قاتلان فاشیست-نسل‌کش و خیانتکار در خونی که ریخته‌اند غرق خواهند شد.

یاد شهیدان مطبوعات آزاد گلستان تارا و هیرو بهاالدین در مبارزه برای آزادی و دموکراسی کوردها، زنان و تمام بشریت تحت ستم زنده خواهند ماند. آنها پرچم آزادی در برابر اشغالگری آک‌پ-م‌ه‌پ-پ‌دک-عراق شدند و همیشه برافراشته خواهند بود. فاشیسم استعماری-نسل‌کش ترکیه و خیانت بارزانی شکست خواهد خورد و شور و امید گلستان و هیرو به آزادی پیروز خواهد شد.

بر این اساس، یاد و خاطره شهیدان مطبوعات آزاد، گلستان تارا و هیرو بهاالدین را با احترام و عشق گرامی می‌داریم و معتقدیم که هر کس که به آزادی و دموکراسی علاقه دارد، از این شهدا صیانت خواهد کرد و علیه اشغالگری آک‌پ-پ‌دک-داعش، کارزار تاریخی که آزادی جسمانی رهبر آپو را هدف می‌کند تا پیروزی ادامه خواهند داد.

منبع: یِنی اوزگور پولیتیکا