یادداشت

سندرم شکست از گریلا‌، میت و پاراستن را تارومار کرد

دولت اشغالگر ترکیه با مستقر کردن نیروهای ویژه و گروه‌های تبهکار حزب دمکرات کوردستان ‌(پ‌د‌ک) چنین هدفی داشت که نقشه الحاق و اشغال باشور کوردستان را به نتیجه برساند.

دولت اشغالگر ترکیه با همدستی پ‌د‌ک  اخیرا حملات وسیعی را برای الحاق باشور کوردستان آغاز کرده است، اما هر روز متحمل ضربات مهلک و شکست تاریخی می‌شود. دولت اشغالگر ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا با سندرم شکست دست و پنجه نرم می‌کند، برای اینکه از این سندرم، خود را نجات دهد، از نیروهای خیانتکار، تبهکاران داعش و نیروهای شبه‌نظامی مثل تبهکاران روژ‌ کمک می‌گیرد. گفته شده است که برای مدیریت این نیروها و عملی کردن هدف الحاق باشور، در روز ۸ جولای در پایگاه منطقه بامرنه، فرماندهان دولت اشغالگر ترکیه در آمدیه با ۳ مقام بلند پایه پاراستن ‌(سازمان استخباراتی پ‌د‌ک) در ساعت ۲۲‌:۰۰ یک جلسه تشکیل دادند. در آنجا اتاق حمله مشترک سازمان استخباراتی ترکیه ‌(میت)-پاراستن ایجاد شده است. این جلسه ۳ ساعت ادامه داشته و یکی از نکات این جلسه که مورد گفتگو قرار گرفته است، پاکسازی منطقه از غیرنظامیان و تبدیل آن به یک منطقه جنگی بود، همچنین گفته شده است که هدف اساسی نیز محاصره کردن گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان در متینا می‌باشد.

دولت اشغالگر ترکیه در مناطق حفاظتی مدیا با هرگونه سلاح و تکنیک ‌(تکنولوژی) ممنوعه و همدستی پ‌د‌ک، حملاتی را ترتیب می‌دهد علیرغم این نیز از گریلا ضربه می‌خورد و حتی نمی‌تواند یک گام به جلو بردارد. مستقر کردن تبهکاران داعش و استفاده از نیروهای خائن خانواده بارزانی برای انجام اعمال خیانتکارانه‌ از طریق خانواده بارزانی و بدست عراق بر علیه حزب کارگران کوردستان ‌(پ‌ک‌ک)، بخش کوچکی از این نقشه الحاق می‌باشد. همچنین سیاست‌های خالی از سکنه کردن مناطق و آتش‌زدن روستاها، که از سوی آنان در چارچوب همین نقشه بوده و همچنین افزایش ترورهای جاسوسانه نیز ادامه همین نقشه‌ها است.

سال‌هاست کسانیکه می‌خواهند خلق را به مستقر شدن میت و ارتش ترکیه علیه نیروهای گریلا، راضی کنند، عضو دفتر سیاسی پ‌د‌ک، علی عونی و فرماندار دهوک، علی تاتار هستند. آنان برای افراد عضو میت بخصوص در این ۲ سال اخیر بارها سفر به مناطق بهدینان و جلسات دیدار با بزرگان و مدیران منطقه بهدینان را برنامه‌ریزی و معین کردند. در مسئله الحاق باشور یکی از بخش‌های اساسی شبکه جاسوسی‌ می‌باشد و برای این امر هم پاراستن مستقیما به دهیارها روی آورده است. از طریق پاراستن، مسئول محلی میت، سینان اوزه تاک و گروه همراهش در ملاقات با دهیاران چنین گفتند‌: ‌«باید شما مثل دهیاران ترکیه برای ما کار کنید. فقط ما می‌توانیم از منطقه شما محافظت کنیم. اگر شما کمک کنید ما حاضریم ۴۰۰ دلار پول هم به شما بدهیم، اما می‌توانید طبق کیفیت اطلاعاتی که به ما می‌دهید پول بیشتری هم بدست آورید. کارهای شما باید در چارچوب سیاست‌های از میان برداشتن پ‌ک‌ک باشد و اطلاعاتی درباره کسانیکه به آنان کمک‌ کرده و یا لجستیک گریلاها را تامین می‌کنند را به ما بدهید.»

زمانیکه به این حمله می‌پردازیم، باید در نظر گرفته شود که حمله الحاق باشور کوردستان، حمله‌ای ساده نمی‌باشد. در همین چارچوب می‌خواستند پست استانداری کرکوک را از دست اتحادیه میهنی کوردستان ‌(ی‌ن‌ک) خارج کنند. برای این کار هم توطئه‌های بسیاری را ترتیب دادند. اما نافرجام ماندند و شکست خوردند. همچنین تهدیدات خانواده بارزانی و سیاست‌های آنان علیه شنگال و فراری دادن ایزدیان به سوی شنگال، از این نقشه الحاق، مجزا نمی‌باشد. قاسم ششو، شخصیت چندش‌آور و فرمانده نظامی نزدیک به پ‌دک که از سوی اهالی شنگال بعنوان دشمن ریشه‌ای شناخته می‌شود، با پشتیبانی میت-پاراستن زبان‌درازی علیه دین اسلام می‌کند و قصد داشت بحران و تناقض ایجاد کند. پس از این امر در برخی از نمازهای جماعت روز جمعه علیه ایزدیان تهدیداتی صورت گرفت. ما می‌خواهیم توجه‌ها را به این نکته معطوف کنیم، روزی که ایزدیان مورد تهدید قرار گرفتند، در برخی از مساجد بادکنک‌هایی به رنگ پرچم ترکیه در میان کودکان توزیع شد. این مدرک خود به تنهایی دال بر اینست که چه کسانی ایزدیان را تهدید کردند و علیه دین اسلام گستاخی کردند.

دولت فاشیست و همدستش، خانوده بارزانی قصد داشتند که در نقشه الحاق باشور کوردستان یک گام بزرگ بردارند اما در برابر مقاومت گریلا و خلق کورد، پاهایشان شکسته شد و با سندرم شکست، تارومار شدند.