کمپین آزادی رهبر اوجالان باید گسترش یابد

سخنگوی کنگره استار اعلام کرد که کمپین «آزادی برای رهبر آپو، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» باید بیش از پیش گسترش یابد.

برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان، در ۱۰ اکتبر ۲۰۲۳، کمپین «آزادی برای عبدالله اوجالان، راه حل سیاسی برای مسئله کورد» در ۷۴ مرکز در سراسر جهان راه اندازی شد و به بیش از ۱۰۰ مرکز در سراسر جهان گسترش یافت.

ریحان لوقو، سخنگوی کنگره استار درباره این موضوع با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد و گفت: «این کمپین در سراسر جهان گسترش یافته است. می‌توان گفت که این کمپین در حال بزرگتر و گسترده‌تر شدن است. در شمال و شرق سوریه، ما به عنوان کنگره استار یک سازمان زنان هستیم. بعد از اعلام کمپین ما هم حضور خود را در کمپین نشان دادیم.

ریحان لوقو به پارادایمی که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به مردم خاورمیانه ارائه کرد، اشاره کرد و گفت: «رهبر آپو با پارادایم‌هایی که به ما ارائه کرد، روش حل مسائل خاورمیانه را بیش از پیش نشان داد. یکی از روش‌های راه‌حل، مبارزه زنان است که زنان در همه عرصه‌های زندگی، انعطاف‌پذیری باورنکردنی از خود نشان داده‌اند. به خاطر سیستم فعلی، تفکری که هزاران سال زنان را سرکوب کرده بود ، می‌خواستند باز هم زنان را سرکوب کنند. اما رهبر آپو جامعه‌ای دموکراتیک را ایجاد کرد که در آن همه می‌توانند با شادی و آزادی در کنار هم زندگی کنند.»

ریحان لوقو در پایان گفت: «هرچه فلسفه رهبر آپو گسترش یابد توطئه‌ها و مجازات‌های انضباطی عمیق‌تر می‌شود که این نیز خلاف قوانین بین‌المللی است و ما سکوت سی‌پی‌تی در مقابل انزوای شدید رهبر آپو را محکوم می‌کنیم.»