ی‌ب‌ش یاد و خاطره شهدا دیندار، چیا و پیران را گرامی داشت

فرماندهی ی‌ب‌ش یاد و خاطره شهیدان دیندار اواستا، چیا فقیر و پیران پیر را که در اثر حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ به شهادت رسیدند، گرامی داشت.

فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال (ی‌ب‌ش) به مناسبت اولین سالگرد شهادت شهیدان دیندار اوستا، چیا فقیر و پیران پیر بیانیه‌ای منتشر کرد.

ی‌ب‌ش در ابتدا یاد فرمانده ی‌ب‌ش دیندار اوستا، عضو شورای نظامی ی‌ب‌ش چیا فقیر و رفیق جوان و پیشاهنگ پیران پیر که در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ در سردشت کوهستان شنگال در اثر حمله هوایی ارتش اشغالگر ترکیه به شهادت رسیدند را با احترام و سپاس گرامی داشت.

در بیانیه فرماندهی یگان‌های مقاومت شنگال آمده است:

نقش اطلاعاتی  حزب دمکرات کوردستان و پاراستن در حملات قطعی است

«ما به عنوان جامعه ایزدی در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و معنادارترین فرآیندهای تاریخی را پشت سر می‌گذاریم. دشمنان ما به ویژه دولت متجاوز ترکیه به همراه متحدان و همدستان خود از جمله دشمن ریشه‌ای، به همه ابزارها و روش‌ها متوسل می‌شوند تا دستاوردهای ما را از بین برند، اراده ما را بشکنند و ما را بدون رهبر و پیشاهنگ رها کنند. به خصوص پیشاهنگان ما در جنگ علیه داعش را هدف قرار می‌دهند و می‌خواهند انتقام شکست تبهکاران داعش را بگیرند. در این میان، نقش اطلاعات پ‌د‌ک پاراستن، تعیین کننده است. همچنین متأسفانه برخی افرادی که ایزدی به حساب می‌آیند، ابزار و پشتیبان این نقشه‌ها می‌شوند و فرماندهان ایزدی را با چندرغاز می‌فروشند. این همکاری و بی‌کرامتی باعث شد تا ما به عنوان جامعه بسیاری از فرماندهان و رهبران خود را از دست بدهیم. از فرماندهان و رهبران ما دیندار، چیا و پیران هستند که در ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۳ بر اثر حمله هوایی دولت فاشیست ترکیه و همکاری همدستانش و دشمن اصلی ما، به شهادت رسیدند.

شهید دیندار یکی از پیشگامان جنگ ما با تبهکاران داعش است

رفیق ما دیندار یکی از اولین جوانان ایزدی است که به صفوف مقاومت شنگال پیوست. او در عین حال یکی از سازندگان و بنیانگذاران نیروهای ماست. از همان روزی که به مقاومت پیوست، در هر میدانی که مبارزه کرد، پیشاهنگ، فرمانده و انقلابی بزرگ شد. همچنین او یکی از پیشاهنگان جنگ ما علیه تبهکاران داعش است. وجب به وجب علیه تبهکاران و خط همدستان و خائنان در سرزمین شنگال جنگیده است و در آزادسازی بیشتر مناطق شنگال و اطراف آن شرکت داشته است.

در بسیاری از حملات آزادیبخش روژاوای کوردستان نیز جای گرفت. وی در زمستان ۲۰۱۵ با هدف آشنایی با حقیقت رهبر آپو به اولین دوره آموزشی آکادمیک در شنگال رفت. رفقایش را با روش فرماندهی فروتنانه خود، موضع‌گیریش در زندگی و با کار و عمل خود پرورش داد، با تک تک رفقایش رابطه معناداری برقرار کرد، در دل دوستانش جای گرفت و همیشه پیشاهنگ و فرمانده بود. دیدگاه رهبری که می‌گفت «هر لحظه جز عمل، وقت تعلیم است» به نظام زندگی او تبدیل شد. او سرشار از عشق به مطالعه و یادگیری بود. او هر وقت فرصت می‌کرد می‌خواند، کتاب همیشه همراهش بود، بنابراین تئوری و عمل خود را در هم آمیخت و به این ترتیب یکی از پیشگامان جامعه ما شد.

او همیشه برای دفاع از آرمان و دستاوردها در حال حرکت و تلاش بود

رفیق چیا فقیر یکی از فرماندهان ما است که نقش و رسالت زیادی در رهبری مبارزه با تبهکاران داعش داشت. در هر سختی و دشواری در جبهه حضور داشت. او هیچ گاه در وظایف و مسئولیت‌های خود تردید نکرد و در شخصیت خود همه ویژگی‌های مبارز آپویی را ایجاد کرد. فردی که با تواضع و شجاعت و فداکاری و رفاقت خود الگوی دوستانش بود. او تمام لحظات زندگی خود را با معنا سپری کرد. او تلاش‌های نامحدودی برای افزایش نیروهای ما داشت. علاوه بر این، او همیشه در میانه عمل برای دفاع از آرمان و دستاوردهای ما بود. بر اساس موازین انقلابی تا آخرین لحظه عمرش مسئولانه عمل کرد.

پیران پیر یکی از فرزندان بزرگوار خلق ما بود. او از طبقه پیرا است که همواره نماینده ماهیت و ارزش‌های جامعه ما بوده و هزاران سال است که به نقش پیشاهنگی خود عمل کرده و در شخص پیران، چکو و تکوشرها این پیشاهنگی ادامه یافته است. رفیق پیران در جوانی به جستجوی آزادی پرداخت و پس از حمله تبهکاران داعش به شنگال پس از مدت کوتاهی به مقاومت شنگال پیوست. جنگ ویژه دشمن علیه ایزدی‌های شنگال به ویژه جوانان را درک کرده و لحظه به لحظه با خودشناسی، سازماندهی و تربیت خود آن را خنثی کرده است. او با مشارکت پرشور خود همواره مورد علاقه رفقایش بود، با وجود سن کم، عمیقاً در افکار و اندیشه‌های رهبر آپو ژرف شده بود و مبارز آپویی را همواره با موفقیت در کار و زندگی و امور خود غالب کرده است و در بالاترین سطح اجرا نموده است. او در بسیاری از امور و فعالیت‌های مختلف جای گرفته و همواره به نتایج موفقی دست یافته است.

علاوه بر این، یک بار دیگر به افرادی که مقصر خطاها و جنایات خود هستند هشدار می‌دهیم و می‌گوییم; هر چه مدت بیشتری در این راه بمانید، حساب شما سنگین‌تر خواهد شد. برای این همه باید بدانند که انتهای راه جاسوسی پشیمانی و ذلت است. ما به عنوان یک جامعه و نیرو هرگز کسانی را که دستانشان به خون مردم و رفقای ما آلوده است نخواهیم بخشید و از آنها تاوان سنگینی خواهیم خواست.

باز هم قولی را که به مردم و همرزمانمان داده بودیم تجدید می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که به راهی که دیندارها و چیاها و پیران‌ها با روحیه آپویی خود به ما نشان داده‌اند ادامه خواهیم داد و میراث قهرمانان خود را با شنگال آزاد و مستقل تاجدار خواهیم کرد.»