در مقابل نمایندگی سازمان ملل، کمپین ‌«پرتو خورشید» آغاز شد

اعلام شده است کمپین ‌«پرتو خورشید» که در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» آغاز شده است، تا روز ۱۲ اکتبر بصورتی بی‌وقفه ادامه خواهد داشت و فراخوان صیانت از این کمپین داده شد.

کمپین ‌‌«پرتو خورشید» که از سوی ک‌ژ‌ک-اروپا در چارچوب کارزار ‌«آزادی برای عبدالله اوجالان‌، راه‌حل سیاسی برای مسئله کورد» که در روز ۲ سپتامبر آغاز شده است، در مقابل اداره سازمان ملل متحد در شهر ژنو سوئیس به اطلاع افکار عمومی رسانده شد.

زنان با فراخوان اتحاد زنان کورد در سوئیس ‌(ی‌ژک-سوئيس)، در میدان Natîons در جلوی دفتر سازمان ملل متحد در ژنو گردهم آمدند. موضع کمیته منع شکنجه اروپا ‌(سی‌‌پی‌تی)، شورای اروپا و پارلمان اروپا در مقابل انزوای تحمیلی را با پلاکارت‌هایی رسوا کردند.

این بیانیه مطبوعاتی با انجام یک دقیقه سکوت برای ادای احترام به یاد زنان کورد روزنامه‌نگار، گلستان تارا و هیرو بهاالدین که در روز ۲۳ اوت در سلیمانیه توسط دولت اشغالگر ترکیه به قتل رسیدند،‌ آغاز شد.

به عنوان ی‌‌ژک-سوئیس، هِلین ساغلام بیانیه مطبوعاتی را به زبان فرانسوی قرائت کرد. هلین ساغلام توجه‌ها را به مقاومت رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در امرالی معطوف داشت و بیان کرد که رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برای اینکه آلترناتیو مدرنیته کاپیتالیست، یعنی مدل جامعه دمکراتیک،‌ اکولوژیک مبتنی بر آزادی‌ زنان را توسعه داده است، بیش از ۲۵ سال می‌باشد که علیه او انزوا تحمیل می‌شود.‌»

هلین ساغلام در ادامه چنین گفت‌: ‌«آزادی عبدالله اوجالان برای رهیافت صلح‌طلبانه مسئله کورد، برای دمکراتیک کردن ترکیه و صلح منطقه مهم است. عبدالله اوجالان علیه خشونت و درگیری‌ها سیاسی طرفین، مذاکره و دیالوگ را ایجاد می‌کند. علیه فشارهای پدرسالارانه، از مدلی که زنان پیشاهنگ آن هستند دفاع می‌کند و برای تمام جنبش‌های زنان به منبع الهام مبدل می‌شود. جامعه و دمکراسی را شکوفا می‌کند. این نظرات در شمال و شرق سوریه زنده شدند. به همین دلایل ما یکبار دیگر سی‌پی‌تی، شورای اروپا، پارلمان اروپا، سازمان ملل و تمام نهادهای مسئول را چنین فرامی‌خوانیم‌‌؛ قوانین خود را عملی کنید، برای اینکه دولت ترکیه نیز قوانین خود را علمی کند بر آن فشار بیاورید و گفتگو انجام دهید.‌»

پس از قرائت بیانیه توسط هلین ساغلام، سخنگوی ی‌ژ‌ک-سوئیس، سَلما سورَر سخنرانی کرد. سَلما سورَر در رابطه با کمپین ‌«پرتو خورشید» اطلاعاتی را به اشتراک گذاشت و بیان کرد که این کمپین به روشنایی علیه تمام تاریکی که نظام کاپیتالیسم ایجاد کرده است و برای تمام انسانیت، زنان و طبیعت به فرصت رهایی مبدل می‌شود.

سلما سورر اعلام کرد که تا روز ۱۲ اکتبر بصورتی بی‌وقفه،‌ کنش‌های آنان ادامه خواهد داشت و تمام زنان جهان طرفدار دمکراسی و به‌ویژه زنان کورد را فراخواند که از این کمپین صیانت کنند.