تصویر

فراخوان مشارکت در جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی‌: ما علیه انزوای تحمیلی و جنگ گردهم می‌آییم

روسای مشترک ک‌ج‌د‌ک-اروپا و KON-MED علیه انزوای تحمیلی و اشغالگری فراخوان مشارکت در ۳۲مین جشنواره بین‌المللی فرهنگ کوردی را داده و گفتند‌: ‌«باید خلق‌مان از ارزش‌ها، وطن و فرهنگ خود صیانت کند.‌»

۳۲مین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و هنر کوردی در روز ۲۱ سپتامبر در شهر فرانکفورت آلمان در میدان Rebstockpark جشن گرفته خواهد شد. این جشنواره سال‌هاست که در اروپا برگزار می‌شود، شعار امسال این جشنواره عبارتست از‌؛ ‌«‌ما انزوای تحمیلی و اشغالگری را شکست خواهیم داد، رهبر آپو را آزاد می‌کنیم.»

روسای مشترک کنگره جامعه دمکراتیک کوردستانیان در اروپا ‌(ک‌ج‌د‌ک-اروپا) زوبیده زمرد و اَنگین سَوَر و روسای مشترک کنفدارسیون جوامع کوردستانی در آلمان ‌(KON-MED)، روکن آکجا و کَرَم گوک برای مشارکت در این جشنواره فراخوان دادند.

زوبیده زمرد‌: علیه قتل‌عام فرهنگی، رقص آزادی را انجام می‌دهیم

زوبیده زمرد گفت‌: ‌«خلق ارجمند و باشرافت، ما امسال یکبار دیگر خود را برای جشنواره فرهنگ کوردی آماده می‌کنیم. تدارکات تکنیکی و فنی به پایان رسیده است. ما منتظر هستیم که هزاران و ده‌ها هزار نفر از خلق‌ما، به میدان جشنواره سرازیر شوند. علیه حملات به فرهنگ کورد و حملات به موجودیت کوردها،‌ ما در میدان جشنواره، با مشارکت صد‌ها هزاران نفر، رقص آزادی و انقلاب را انجام خواهیم داد. علیه قتل‌عام فرهنگی می‌رقصیم. ما با لباس‌های ملی-محلی خود رقص آزادی را انجام خواهیم داد.‌‌»

سَوَر‌: این جشنواره را به مقاومت زاپ تقدیم می‌کنیم

انگین سور نیز گفت‌‌‌‌‌: ‌«اهداف ما بسیار بزرگ هستند. به همین علت نیز باید خلق‌مان در این جشنواره مشارکت کند. علیه سراسر کوردستان، حملات بسیار ویژه‌ای انجام می‌شود. در باکور، باشور، روژاوا و روژهلات کوردستان حملاتی وجود دارد. حملاتی علیه شنگال صورت می‌گیرد. خلق‌مان باید از ارزش‌ها، میهن و فرهنگ خود صیانت کند. ما جشنواره امسال را به مقاومت زاپ تقدیم می‌کنیم. در وجود مقاومت زاپ، ما در میدان جشنواره به تمام گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان،‌ درود می‌فرستیم. بیایید،‌ انزوای تحمیلی که ۲۶ سال است علیه رهبر آپو تحمیل می‌شود را شکست دهیم و مبارزه خود را گسترش دهیم.‌»

روکن آکچا‌: ما پاسخ اشغالگری را می‌دهیم

روکن آکچا نیز علیه حملات نابودگرانه و انکارگرایانه فراخوان مشارکت در این جشنواره را داد و گفت‌: ‌«در مقابل سیاست‌های نابودگرانه علیه هویت و فرهنگ کوردها، ما همراه هم، پاسخی قدرتمند خواهیم داد. هزاران نفر در میدان جشنواره در فرانکفورت حضور خواهند یافت. در روز ۲۱ سپتامبر در شهر فرانکفورت آلمان،‌ ما همراه هم رقص آزادی را انجام خواهیم داد. رقص آزادی تا چه اندازه قوی باشد، این پاسخ به همان اندازه درخور، به اشغالگران داده خواهد شد.‌»

گوک‌: علیه قتل‌عام سیاسی در REBSTOCK حضور یابید

کرم گوک نیز گفت‌‌: ‌«جشنواره امسال در شهر فرانکفورت در میدان REBSTOCK برگزار خواهد شد. به مثابه  KON-MED ما خلق خود را فرامی‌خوانیم که علیه قتل‌عام فرهنگی به فرانکفورت بیایید، در میدان REBSTOCK گردهم آمده و پاسخی توده‌ای بدهید.‌»