اردن اعلام کرد که ده‌ها پهپاد ایرانی را سرنگون کرده است

به گفته دو منبع امنیتی محلی، جت‌های اردنی ده‌ها پهپاد ایرانی را که به سمت اسرائیل در مناطق شمالی و مرکزی اردن در حرکت بودند، سرنگون کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اواخر روز شنبه اعلام کرد که در واکنش به حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه ده‌ها پهپاد و موشک به سمت اسرائیل شلیک کرده است. پس از وعده حمایت آمریکا از اسرائیل، این حمله به عنوان عامل «درگیری بزرگ» در منطقه تعبیر شد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که ورود بیش از صد پهپاد اعزامی از ایران تا چند ساعت ادامه خواهد داشت. به گفته یک منبع، خبرگزاری دولتی ایران اعلام کرد که ارتش اولین موج موشک‌های بالستیک را علیه اسرائیل شلیک کرد.

شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد که برخی از موشک‌ها در سوریه و برخی در اردن ساقط شده‌اند.

به گفته دو منبع امنیتی محلی، جت‌های اردنی ده‌ها پهپاد ایرانی که به سمت اسرائیل در مناطق شمالی و مرکزی اردن در حرکت بودند را سرنگون کردند.

مقامات ایالات متحده آمریکا اعلام کردند که ارتش اسرائیل پهپادهای ایرانی را که به سمت اسرائیل در حرکت بود سرنگون کرد.

اردن اعلام کرد که ارتش در حالت آماده باش قرار دارد و سامانه راداری در حال رصد تحرکات انواع پهپادهایی است که از عراق و سوریه می‌آیند.

سرویس آمبولانس اسرائیل اعلام کرد که پهپادهای ایران باعث مرگ کسی در این کشور نشده است.

جنگ غزه بین اسرائیل و حماس که وارد هفتمین ماه خود شد، بهانه‌ای برای افزایش تنش در منطقه شد. جنگ در لبنان و سوریه نیز گسترش یافت. موشک‌های دوربرد از نقاط دورتر مانند یمن و عراق به سمت اهدافی در اسرائیل شلیک شد.

این خطر وجود دارد که جنگ کنونی بین ایران و متحدانش و اسرائیل و حامی آن آمریکا به جنگ مستقیم تبدیل شود. مصر نیز «خواستار خونسردی و مسئولیت‌پذیری در بالاترین سطح» شد.

هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این جنگ بین ایران و اسرائیل است و آمریکا باید خود را از آن دور نگه دارد.