برای اعتراض به تعرض یک نظامی ترکیه، تجمع صورت گرفت

ت‌ژآ، به تعرض یک نظامی ترکیه در شهر شرناخ اعترض کرد و پیام دفاع‌ ذاتی را داد.

جنبش‌ زنان آزاد ‌(ت‌ژآ) به تعرض یک نظامی ترکیه در شهر شرناخ را با ایجاد تجمع و دادن یک بیانیه اعتراض کرد. بیانیه در مقابل ساختمان حزب برابری و دمکراسی خلق‌ها ‌(دم پارتی) داده شد و پلاکاردی با عنوان ‌(از تبهکاران متجاوز حسابخواهی خواهیم کرد) را برافراشتند.

کنشگران ت‌ژآ، اعضای مجلس مادران صلح،‌ شهردار مشترک اِلِح‌، گلستان سوناک، مدیران حزب مناطق دمکراتیک ‌(دب‌پ) و تعداد بسیاری از خلق در تجمع حضور یافتند. این بیانیه را کنشگر ت‌ژآ،‌ برمال جان قرائت نمود.

جان اشاره کرد که دولت با تمامی امکانات خود زنان را هدف می‌گیرد و بیان داشت‌: ‌«همانطور که در رخداد ایپک‌اره نیز مقابل مشاهده است،‌ ذهنیت جنسیتگرایی جنگ ویژه زنان را مورد هدف ‌قرار می‌دهد.»

‌«ما در مقابل سیاست‌های جنگ ویژه سکوت نخواهیم کرد»

جان در ادامه سخنان خود ابراز نمود که آنان برعلیه سیاست‌های جنگ ویژه دولت سکوت نخواهند کرد و گفت‌:‌ ‌«ما در همه جا،‌ با نیروی حفاظت از خلق،‌ دفاع ذاتی خود را توسعه می‌دهیم و به مقاومت ادامه خواهیم داد. دیدیم که متجاوزگر به‌مانند رویدادی که موسا ارهان مسببش بود، بجای مجازات کردن، به بهانه تندرستی برای اینکه او را مورد حفاظت قرار دهند آن را به آنکارا فراری دادند. آشکار است که رژیم در چارچوب جنگ ویژه، برای اینکه آمار تعرض، پخش مواد مخدر و تن‌فروشی را افزایش دهند،‌ ارزش‌های اجتماعی را نابود سازند،‌ زنان و جوانان را بپوسانند،‌ یونیفرم پوشان را وظیفه‌دار می‌کنند. همانطور که در این رخداد هم دیده شد،‌ سیاست‌های جنگ ویژه که در شخص زنان،‌ صورت می‌گیرند،‌ با دفاع ذاتی خلق باشرافت ما شکست خورد.‌»

این بیانیه با سردادن شعار ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌«ژن‌ ژیان آزادی» به پایان رسید.