انقلابیون انترناسیونالیست نمایشنامه پرومتئوس را در حسکه تقدیم می‌کنند

به مناسبت روز شهدای انترناسیونالیست در ۲۴ مارس، پرومتئوس در شمال و شرق سوریه اجرا می‌شود.

به مناسبت ۲۴ مارس روز شهدای انترناسیونالیست مراسم بزرگداشتی در حسکه برگزار می‌شود. به یاد شهید الفتریا هامبی، نمایش «پرومتئوس» اجرا می‌شود. این نمایش به تهیه کنندگی تئاتر کوهستان و سازمان هماهنگی امور بین‌الملل به کارگردانی اکین رونی ساخته شده است.

نمایشنامه‌ای که آیسخولوس در قرن پنجم پیش از میلاد نوشته است درباره یک تراژدی سیاسی است. این نمایش که با کار مشترک انقلابیون انترناسیونالیست و بازیگران روژاوا ارائه می‌شود، با ممنوعیت استفاده از آتش توسط زئوس آغاز می‌شود و از دزدیدن آتش توسط پرومتئوس برای بشریت صحبت می‌کند.

نمایش پرومتئوس با موسیقی چهار فصل اثر ویوالدی اجرا می‌شود و با موسیقی و همچنین رقصهایش در فینال توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. این تئاتر در ۲۴ مارس اکران می‌شود. در ۲۷ مارس روز جهانی تئاتر و بیستمین سالگرد شهادت بازیگر تئاتر انقلابی شهید یکتا هرکول (اردوغان قهرمان) در قامشلو به نمایش درمی‌آید.

الفتریا هامبی که متولد آلمان است، تحت تاثیر فلسفه آزادی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به صفوف مبارزات آزادی پیوست و به کوردستان رفت و به عنوان یک انقلابی انترناسیونالیست در برابر حملات چند جانبه سرمایه‌داری به صفوف پ‌ک‌ک پیوست. الفتریا در مدت کوتاهی روح جهانی و بین المللی پ‌ک‌ک را پذیرفت و به یکی از مبارزان انقلابی انترناسیونالیست تبدیل شد. الفتریا که در جوانی جذب افکار سوسیالیستی و جنبش‌های اکولوژیک شده بود، مبارزات بزرگ خلق کورد را در اقصی نقاط جهان با دقت دنبال می‌کرد. او به جستجو به دنبال آزادی پرداخت و توجهش به ایدئولوژی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان جلب شد. در روژاوا، در برابر تبهکاران داعش، در کوه‌های کوردستان، در برابر حملات اشغالگرانه دولت ترکیه، به سوی زندگی آزاد دوید. الفتریا اراده قوی برای پاسخگویی معنادار در صفوف پ‌ک‌ک نشان داد و وظایف پیشاهنگی خود را به عنوان یک مبارز یژا استار انجام داد.