تداوم درگیری در قامشلو

درگیری میان نیروهای امنیت داخلی روژاوا و تبهکاران رژیم بعث سوریه با نام دفاع الوطنی در شهر قامشلو ادامه دارد. پس از نقض آتش‌بس از سوی تبهکاران وابسته به رژیم سوریه از صبح روز پنج‌شنبه درگیری‌ها از سر گرفته شد.

پس از آنکه روز چهارشنبه (٢١ آوریل) با میانجیگری نیروهای روس آتش‌بس میان نیروهای امنیت داخلی و تبهکاران رژیم اشغالگر سوریه اعلام شده بود تنش‌ها کاهش یافت اما از صبح روز پنج‌شنبه تبهکاران دفاع الوطنی رژیم سوریه با نقض آتش‌بس به نیروهای امنیت داخلی روژاوا در محله‌ی الوحده حمله کردند. برپایه گزارش خبرگزاری هاوار در جنگ در محله‌ی «طی» و اطراف مدرسه هلکو در جنوب قامشلو درگیری ادامه دارد. تبهکاران وابسته به رژیم سوریه اقدام به استقرار تک‌تیراندازهای خود بر بام ساختمان‌ها در دو محله «طی» و «الوحده» کرده‌اند و به شیوه‌ای مستقیم هرگونه رفت و آمد را در میدان الوحده و محله کورنیش هدف تیراندازی قرار می‌دهند.

قتل ریش‌سپید ایل بنی‌ سبا از سوی تبهکاران بعث

اعلام شد که تبهکاران دفاع الوطنی رژیم اشغالگر سوریه پس از گفتگو با «هايس الجريان» از ریش‌سپیدان ایل «بنی سبا» وی را هدف قرار داده و به قتل رساندند. الجریان با هدف پایان دادن به حملات تبهکاران رژیم سوریه به غیرنظامیان و نیروهای امنیت داخلی روژاوا با آنان دیدار کرده بود.

الجریان در مقابل بیمارستان وطنی که در کنترل تبهکاران دفاع الوطنی است هدف سه گلوله قرار گرفت. علی‌رغم انتقال هايس الجريان به بیمارستان و تلاش برای مداوای وی به دلیل شدت جراحات صبح امروز جانباخت.