احزاب اتحادیه میهنی کورد: سکوت بین‌المللی و خونسردی دولت دمشق، وحشیگری‌های دولت ترک را افزایش می‌دهد

احزاب (PYNK) حملات دولت اشغالگر ترک به منطقه عین عیسی و روستاهای اطراف آن را محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی درخواست نمودند که به شیوه‌ای عملی در این رابطه موضع گرفته و برای طمع‌ورزی‌های نامحدود اردوغان در سراسر منطقه و خصوصا شمال-شرق سوریه مرزی قائل شود

احزاب متشکل در اتحادیه میهنی کورد PYNK در رابطه با عدم امکان پایبندی دولت اشغالگر ترک به آتش‌بس بیانیه‌ای را صادر کرده و حملات دولت ترک را به روستاها و نواحی عین عیسی محکوم کردند.

صالح گدو دبیرگل حزب چپ گرا و دمکراتیک سوریه، محمد موسی دبیرکل حزب چپگرای کوردی به زبان‌های عربی و کوردی در پارک مطالعه شهر قامیشلو بیانیه‌ای را منشتر کردند.

صالح گدو در بیانیه خود سکوت مجامع بین‌المللی و حکومت دمشق را را محکوم کرده و اعلام نمود که سکوت و خونسردی طرف‌های درگیر در بحران سوریه، باعث ازدیاد حملات ترکیه شده و اجازه داده است که پروژه‌های اشغالگرانه خود را علیه عناصر منطقه‌ای ادامه دهد. ترکیه از این طریق می‌خواهد که سازمان تروریستی داعش را بار دیگر زنده کند. در بخش دیگری

از این بیانیه آمده است:

از ابتدای نوامبر گذشته، ارتش اشغالگر ترک و گروه‌های تبهکار وابسته به ترکیه، با سلاح‌های سنگین به نواحی عین عیسی و اطراف ان حمله کرده و تلاش می‌کنند تا مناطق جدیدی را در شمال-شرق سوریه که از دست نیروهای داعش آزاد شده‌اند، مجددا به کنترل خود درآوردند.

دولت ترک با این حملات آتش‌بس ایجاد شده را نقض می‌کند. این اقدام نیز مسائل جدیدی را در رابطه با آینده توافق آتش بس بین دولت ترک، آمریکا و روسیه شکل می‌دهد. دولت ترک از همان ابتدا دست به نقض آتش بس زده است و حملات خود را ادامه می‌دهد. این اقدام نشان می‌دهد که دولت ترک و تبهکاران وابسته به آن در سطح بین‌المللی به توافقاتی دست زده‌اند که حتی مایه باور نیست.

ما به خوبی می‌دانیم که دولت ترک از این حملات چه هدفی دارد، تلاش و هدف نهایی آنان اشغال تمامی منطقه شرق فرات است. به همین دلیل است که جامعه بین‌المللی لازم است سریعا نسبت به توقف این حملات دست به کار شود. زیرا انتشار بیانیه‌هایی در رابطه با این ممنوعیتها کافی نیست. لازم است که در این باره واکنش‌های جدی و موثری اتخاذ شده و در مقابل با اقدامات اشغالگرانه دولت ترک، کوچ اجباری ساکنان منطقه، تغییر دموگرافی و اتنیکی منطقه موضعی قاطع اتخاذ شود.

سکوت مجامع بین‌المللی، عدم مسئولیت‌پذیری حکومت دمشق است که اجازه داده است دولت ترک سطح حملات خود را افزایش داده و علیه ساکنان این منطقه مرتکب جنایت شود. هدف اصلی دولت ترک کاملا مشخص است، آنها تلاش می‌کنند داعش را بار دیگر زنده کنند.

ما حملات جدید دولت اشغالگر ترک را به شهرک عین عیسی محکوم کرده و به نمایندگی از طرف عناصر تشکیل دهنده شمال-شرق سوریه اعلام می‌کنیم که به اراده ساکنان این منطقه و نیروهای سوریه دمکراتیک برای دفاع از منطقه باور داریم. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به شیوه‌ای جدی این مسئله را درک کرده و در مقابل طمع‌ورزی‌های اردوغان در منطقه و شمال شرق سوریه به اقدامی جدی دست زده و  حملات و دست‌درازی‌های ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن از جمله داعش و جبهه النصره را متوقف نماید.