ریاض خلف: در صورت امکان، ترکیه تمامی جغرافیای عربی را اشغال می‌کند

ریاض الخلف عضو شورای نظامی گرسی سپی در رابطه با حملات ترکیه و گروههای سلفی به عین عیسی گفت: در صورت امکان، ترکیه نه تنها تمامی مناطق شمال-شرق سوریه بلکه تمامی جغرافیای عربی را اشغال می‌کند.

ترکیه و گروه‌های سلفی تحت عنوان ارتش ملی سوریه SMO که به دولت ترک وابسته هستند، حملات سنگینی را علیه شهر عین عیسی در مناطق خودمدیریتی قرار دارد، صورت داده‌اند. ترکیه این حملات را متوجه روستاهای مشیرفه، جبهل، معالق و صیدا از توابع عین عیسی نموده و از این طریق تلاش می‌کند تا عین عیسی را اشغال کند و تلاش  می‌کند تا به شاهراه 4M دست پیدا کند. نیروهای سوریه دمکراتیک نیز در این باره به حملات دولت ترک و گروههای وابسته به آن واکنش نشان داده و از طرف دیگر با روسیه و رژیم سوریه کانال نظامی نیز برای ارتباط برقرار کرده‌اند.

روسیه می‌خواهد عین عیسی را به رژیم تحویل دهد

طی روزهای اخیر ترافیک دیدارها در رابطه با عین عیسی بین مسئولان روس و ترک افزایش یافته و علیرغم اعلام آتش بس در عین عیسی، همچنان حملات سنگین به این شهر ادامه دارند. در این رابطه ریاض الخلف عضو شورای نظامی گرسی سپی حملات ترکیه و گروههای سلفی به عین عیسی را مورد ارزیابی قرار داد.

حضور نیروهای داعش در میان مهاجمان

 ریاض الخلف عضو شورای نظامی گرسی سپی در این باره اعلام نمود که در تمامی حملات صورت گرفته به عین عیسی براساس اطلاعات آنها، گروه‌های مهاجم تا کنون ۳۵ کشته داشته و دو نفر نیز از اعضای نیروهای مسلح ترک هستند.

ریاض الخلف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که در میان مهاجمان به عین عیسی اعضای داعش نیز حضور داشته و هدف این گروه‌ها اینست که شهر را کاملا به اشغال دراوردند. تا جایی که در طول روز به صورت میانگین ۱۰۰ گلوله توپ سنگین اوبوس و خمپاره به سوی شهر شلیک می‌شود. در این حملات ۲ نفر و از جمله یک کودک نیز جان خود را از دست داده‌اند. این رویداد در روستای جبهل صورت گرفته است. به دلیل شدت حملات، تا کنون قادر به خارج ساختن جنازه ها از زیر آوارها نشده‌ایم. این نیز دشمنی اشغالگران ترک را نشان می‌دهد. ترکیه از این طریق می‌خواهد که تمامی جغرافیای این منطقه را تحت اشغال خود قرار دهد.

سکوت رژیم دمشق و روسیه

ریاض الخلف عضو شورای نظامی گرسی سپی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که هدف حضور روسیه در منطقه اینست که مانع از تداوم حملات شود، اما روسیه نقش و مسئولیت خود را در این باره انجام نداده و روسیه و نیروهای رژیم علیه حملات دولت ترک بی‌توجه بوده و سکوت خود را در این باره ادامه می‌دهند. به رغم توپ باران این مناطق، گروه‌های مسلح در مقابل پایگاههای روسیه دست به حمله زده و نیروهای روسیه نیز کاملا در این باره سکوت کرده‌اند. در مقابل نیروهای سوریه نیز چنین رویه‌ای را در پیش گرفته‌اند. در جریان گلوله باران نیروهای دمشق نیز یک فرمانده و سه نظامی سوریه مجروح شده بودند.

ریاض الخلف عضو شورای نظامی گرسی سپی همچنین اظهار داشت که علیرغم تمامی حملات آنها همچنان به اتش بس پایبند بوده به رغم تعهد خود به اتش بس، دولت ترک به نقض اتش بس دست زده است. خلف در این باره اظهار داشت که ترکیه قراردادهای بین‌المللی را مورد توجه قرار نداده و روز به روز بر شدت حملات خود می‌افزاید.

در صورت امکان، ترکیه نه تنها تمامی مناطق شمال-شرق سوریه بلکه تمامی جغرافیای عربی را اشغال می‌کند.

ریاض الخلف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت که ارتش اشغالگر ترک در مقابل انظار جهانیان به مناطق ما حمله می‌کند، اما هیچکس در این باره اعتراضی نمی‌کند. در پشت پرده رویدادهای سوریه، ترکیه رویاهایی برای تاسیس مجدد امپراتوری عثمانی در شکل نوین دارد. در صورت امکان، ترکیه نه تنها تمامی مناطق شمال-شرق سوریه بلکه تمامی جغرافیای عربی را اشغال می‌کند.