حمدان العبید: ترکیه در داخل مررزهای سرزمینی سوریه دست به احداث مرزهای جدید زده است

حمدان العبید ریاست مشترک کانتون گری سپی اعلام نمود که دولت اشغالگر ترک از سکوت مجامع بین‌المللی بهره‌برداری کرده و در عمق ۳۲ کیلومتری خاک سوریه دست به احداث دیوار مرزی زده است.

در رابطه با نقل و انتقالات ادوات سنگین نظامی دولت اشغالگر ترک  و نصب رادارهای پیشرفته، حفر خندق و پوشش‌های ۱۵ کیلومتری در مقابل جاده بین‌المللی M4در منطقه عین عیسی، ریاست مشترک شورای کانتون گری سپی، حمدان العبید با خبرگزاری هاوار گفتگویی را انجام داد.

در این گفتگو العبید اظهار داشت: تلاشهایی در جریان هستند تا کل منطقه را اشغال و ارتباط منطقه بین شاهراه  M4را از جنوب این منطقه قطع کنند. نشانه‌های این مسئله را می‌توان از احداث ۵ پایگاه نظامی در منطقه عین عیسی دریافت.

دولت اشغالگر ترک در نوامبر سال گذشته ۵ پایگاه بزرگ نظامی را در اطراف شهرک عین عیسی در مقابل روستاهای خالدیه، ملیک، هوشان، مشرفی و سیدا، جنب شاهراه M4 که به کوبانی منتهی می‌شود احداث کرده است. در نتیجه حملات ارتش اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن، بخش بزرگی از ساکنان این مناطق ناگزیر به کوچ اجباری شده‌اند.

حمدان العبید اعلام نمود که احداث مرزها در داخل مرزهای سرزمینی سوریه در چارچوب طرح‌های گسترش و مشروعیت‌بخشی به اشغالگری انجام می‌شود. همچنین وی خاطرنشان ساخت که این اقدامات دولت ترک جزو جرایم جنگی دولت اشغالگر ترک در سوریه بوده و با سکوت مجامع بین‌المللی، از جمله آمریکا و سوریه مواجه شده است.

در مدت ۵ ماه گذشته، دولت اشغالگر ترک با مشارکت صدها تبهکار به مناطق عین عیسی حمله نموده است تا روستاهای مشرف به شاهراه M4 را اشغال کند. در مقابل این حملات، مقاومت خلق و نیروهای سوریه دمکراتیک به منظور ممانعت از اشغال این روستاها ادامه یافته است.

دولت اشغالگر ترک و تبهکاران وابسته به آن ساکنان ۶ روستا را در مسیر شاهراه M4 آواره نموده و به دلیل این حملات وحشیانه ۶ روستا خالی از سکنه اعلام شده است. ۱۱ غیرنظامی و از جمله زنان و کودکان نیز در جریان این حملات جان خود را از دست داده‌اند.