نیروهای سوریه دمکراتیک: ٨٧ مزدور داعش دستگیر شدند

ق.س.د در چارچوب انتقام از قاتلان دو زن عضو مجلس تل شعیر به نام‌های «سعده فیصل» و «هند لطیف» عملیاتی نظامی گسترده‌ای را علیه هسته‌های مخفی داعش در دیرالزور به انجام رساند.

مرکز مطبوعات و رسانه نیروهای سوریه دمکراتیک در اطلاعیه‌ای نتایج عملیات انتقامی «الحرمس و الغدار» را که در فاصله روزهای ۴ الی ١۴ فوریه در منطقه دیرالزور انجام شده بود منتشر کرد.

در اطلاعیه آمده است:

"اخیر فعالیت‌ها و تحرکات داعش در منطقه دیرالزور افزایش یافته است. داعش از حملات دولت اشغالگر ترک به دستاوردهای ما در منطقه بهره می‌گیرد و  تلاش می‌کند تا خود را منسجم کند. به این دلیل اخیرا در مناطق دیرالزور و بویژه در منطقه سوار فعالیت‌های تروریستی فراوانی را علیه خلق و بخصص در مقابل اعضای مدیران خودمدیریتی دمکراتیک به انجام رساند. یکی از این حملات قتل دو زن انقلابی به نام‌های سعده فیصل الحرمس، رئیس مشترک شهرک تل شعیر از توابع بخش دشیشه در جنوب کانتون حسکه و معاون وی هند لطیف الغدار بود. برای انتقام از قاتلان این دو زن انقلابی و جلوگیری از سازماندهی و نیرومندتر شدن داعش از روز ۴ فوریه با شرکت نیروهای ق.س.د، ی.پ.گ، ی.پ.ژ و امنیت داخلی عملیاتی گسترده در منطقه دیرالزور آغاز شده بود. این عملیات در روز ١۴ فوریه به پایان رسید.

در این عملیات ده‌ها نقطه داعش شناسایی شدند، ٨٧ تبهکار داعش از جمله ابراهیم عابد الرزاق هتلر قاتل زنان انقلابی شناسایی و دستگیر شدند. مقادیری سلاح و مهمات نیز ضبط شد. همچنین در منطقه دشیشه یک تونل مزدوران داعش شناسایی شد.

بیلان عملیات به این شرح است:

٨٧ مزدور دستگیر شدند

١۵ قبضه اسلحه کلاشینکوف، ٨ کلت، ۴ قبضه اسلحه قناس، ۵ سلاح شکاری، ١ قبضه اسلحه اسنوپال، ٢ بمب و ٢ مین ضبط شدند.

در این عملیات ضربه‌ی مهلکی بر داعش که در حال تجدید قوا بود وارد شد و به شیوه‌ای پیروزمندانه به پایان رسید. خلق دیرالزور در این پیروزی با مسئولیت‌شناسی نقش بزرگی داشته است. لازم است به شیوه‌ای نیرومندانه این نوع تعامل ادامه داشته باشد. عملیات‌های ما علیه تبهکاران داعش ادامه خواهند داشت."