ریاض الخلف توافق با روسیه در مورد عین عیسی را تکذیب کرد

فرمانده شورای نظامی گری سپی امضای توافقنامه میان نیروهای سوریه دمکراتیک و روسیه را در مورد عین عیسی تکذیب کرد.

ریاض الخلف فرمانده شورای نظامی گری سپی در گفتگو با خبرگزاری هاوار اعلام کرد که نیروهای آنان غروب روز گذشته به حملات ارتش اشغالگر ترک و مزدوران که در تلاش کنترل جاده M4 بودند پاسخ داده‌اند.

الخلف خاطرنشان کرد که تمامی اخبار و گزارش‌های مربوط به توافق میان ق.س.د و نیروهای روسیه در مورد عین عیسی دور از واقعیت می‌باشند و افزود:"پس از ۶ هفته از حملات سنگین رژیم ترک، وضعیت میدانی کنترل مناطق همچون گذشته به قوت خود باقیست."

نیروهای رژیم سوریه در نقاط نظامی بسیاری در جبهه جنگ وجود دارند، همچنین انتقال نظامی نظامیان روسیه در پشت جبهه ادامه دارند.

فعالیت‌های اعتراضی مردم روزانه در مقابل پایگاه نظامیان روسی در بخش عین عیسی ادامه دارند، با این همه دولت ترکیه اطراف این پایگاه را هدف حملات توپخانه‌ای قرار می‌دهد و نظامیان روسی نیز تاکنون واکنشی نشان نداده‌اند.

در نتیجه توافقنامه روز ٢٢ اکتبر ٢٠١٩ میان روسیه- ترکیه، نظامیان روسی و نظامیان رژیم بعث در مناطق تماس با ارتش اشغالگر ترک و مزدورانش مستقر شدند تا بر اتش‌بس نظارت کنند. علی‌رغم انکه ارتش ترک محله‌های شمال بخش عین عیسی و روستاهای واقع در مسیر جاده M4 را هدف آتش توپخانه قرار داده و غیرنظامیان را هدف قرار داده است، اما هم روسیه و هم رژیم سوریه به سکوت خود در قبال نقض آتش‌بس از سوی رژیم ترکیه ادامه می‌دهند.