تسلیح کودکان از سوی ارتش ترکیه و استفاده از آنان در گروه‌های بنیادگرا

​​​​​​​ ارتش غاصب تُرک در سریکانی و گری سپی اشغالی  به کودکان آموزش نظامی داده و آنها را برای پیوستن به گروه‌های تبهکار آماده می‌کند.

 دولت ترکیه که در سوریه جنایات متعددی مرتکب شده است،  اینبار نیز در سریکانی و گری سپی اشغالی تحت عنوان "خنثی‌سازی مین" به کودکانی که سن آنها زیر ۱۸ سال است، آموزش نظامی می‌دهد.

اوین جمعه، رئیس مشترک سازمان حقوق بشر اقلیم جزیره در مصاحبه با خبرگزاری فرات با اعلام اینکه دولت ترکیه مرتکب جنایت جنگی می‌شود افزود، "قبلاً نیز مشخص شده بود که رژیم ترک به جنایت علیه بشریت دست زده است، در عفرین زمانیکه میان تبهکاران جنگ رخ داده بود،  در جریان درگیری‌های کودک کشته شده بود. دولت ترکیه از کودکان در جنگ استفاده می‌کند. در میان تبهکاران وابسته به دولت ترکیه نیز کودکان حضور دارند، آنها این کودکان را در سوریه پرورش داده و سپس آنها را به کشورهای دیگری مانند لیبی اعزام می‌کنند."

جمعه گفت، همانطور که در تصاویر مشخص است دولت ترکیه به کودکان  ۵ تا ۱۵ ساله آموزش کار با انواع مین و بمب‌ها را می‌دهد.  وی گفت،" دولت ترکیه در خاک سوریه دولتی اشغالگر است و باید تاوان اشغالگری خود را بپردازد. باید هیئتی بین‌المللی از مناطق اشغالی دیدار کرده و در مورد وضعیت کودکان در این مناطق تحقیق کنند. باید سازمان‌های حقوق بشری نیز در این رابطه به وظیفه خود عمل کنند."

پیش از این گزارش‌هایی در مورد تسلیح کودکان در مناطق اشغالی سوریه و استفاده گروه‌های وابسته به ترکیه از این کودکان در جنگ‌ داخلی سوریه به مجلس ترکیه نیز درز کرده بود. اونال چاویکوز معاون مسئول کمیته روابط خارجه حزب خلق جمهوری ترکیه روز ٢۵ نوامبر در نشست این حزب در آنکارا اعلام کرده بود که دولت ترکیه به تسلیح کودکان سوریه پرداخته است و ۴٠ درصد اعضای ارتش ملی سوریه را کودکان کمتر از ١٨ سال تشکیل می‌دهند.