به هلاکت رسیدن ۲۲ تبهکار دولت ترکیه در شهبا

نیروهای رهایی‌بخش عفرین اعلام کرد، در دو منطقه‌ی شهبا نیروهایشان علیه تبهکاران دولت ترکیه عملیاتی انجام دادند و بر اثر آن ۲۲ اشغالگر کشته شدند. هم زمان ۳ مبارز نیز شهید شدند.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای رهایی‌بخش عفرین طی بیانیه‌ای اعلام کرد، در نتیجه‌ی پاسخ به حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش، در هر دو روستای تل ریحال و گری رادار از توابع شهبا ۳ مبارز شهید شدند. نیروهای رهایی بخش عفرین هچنین اعلام کرد، ۲۲ تبهکار نیز کشته شدند.

در بیانیه‌ی نیروهای رهایی‌بخش عفرین آمده است:

"در اول فوریه، ارتش اشغالکر دولت ترکیه و گروهک‌های تبهکار 'سلطان مراد' و 'جبهه‌ی الشامیه' و 'احرار الشام' با سلاح سنگین، به اطراف روستاهای تل ریحال و گری رادار از توابع شهبا حمله کردند. در نتیجه‌ی پاسخ به حملات، درگیری و جنگ رخ داد و حملات اشغالگران دفع شد. به همین سبب ۲۲ تبهکار اشغالگر کشته و بیشتر از ۱۰ تبهکار هم زخمی شدند.هم زمان دو قبظه اسلحه کلاشینکوف  و مقدار زیادی فشنگ به دست آمد.

همچنین ۳ مبارز ما در این درگیری‌ به شهادت رسیدند.

همان روز ارتش اشغالگر ترکیه مناطق شرا، شراوا و منطقه‌ی شیا را به شدت توپ‌باران کرد. همچین پرواز هواپیماهای جاسوسی بر منطقه ادامه دارد.

در این مرحله که دولت ترکیه از همه جهت حملات خود به خاک روژاوای کوردستان و شمال سوریه را شدت بخشیده است، رفقایمان دلپاک عفرین، نمر عفرین و باکور عفرین با مقاومتی بی‌مانند جنگیدند و شهید شدند.

رفیق دلپاک وظایف و مسئولیتهای خود را به طور کامل درک کرده بود و به عنوان فرمانده انتخاب شده بود. او رفیقی عرب بود، از ابتدای انقلاب روژاوا تاکنون در چندین حمله شرکت داشت. با موضع‌گیری خود در مقابل اشغالگران هرگز به عقب قدم برنداشت و به عنوان یک فرمانده، پیشاهنگ بود.

رفیق نمر و رفیق باکور هم تصمیم خودرا بر خط فدایی و آزادی، در جنگ زمانه گرفته بودند و خود را با این باور آماده کرده بودند. رفیق نمر به عنوان یک فرمانده به وظایف خود عمل می‌کرد. با فداکاری و باور همیشه برای رفقایش سرچشمه‌ی نیرو و اراده بود.

رفیق باکور نیز با موضع‌گیری خود، در مقابل اشغالگران تا آخرین گلوله جنگید و سرانجام به شهادت رسید.

ما به عنوان نیروهای رهایی‌بخش عفرین در وجود رفقایمان دلپاک عفرین، نمر عفرین و باکور عفرین، یاد همه‌ی شهدایمان را گرامی می‌داریم و عهد خود را برای مبارزه علیه اشغالگران دوباره می‌کنیم.

مشخصات رفقای شهید به این شرح است:

   نام و نام خانوادگی: اسعد محمد

   کد سازمانی: دلپاک عفرین

   محل و سال تولد: عفرین

   نام مادر – نام پدر: سوعاد - خالد

  تاریخ و محل شهادت: ١ فوریه ٢٠٢٠ / شهبا (تپه‌ی رادار)


   نام و نام خانوادگی: نیهاد محمد

   کد سازمانی: نَمر عفرین

   محل و سال تولد: حلب

   نام مادر – نام پدر: الیف- محمد

  تاریخ و محل شهادت: ١ فوریه ٢٠٢٠ / شهبا (تپه‌ی رادار)


   نام و نام خانوادگی: عمر عثمان

   کد سازمانی: باکور عفرین

   محل و سال تولد: حلب

   نام مادر – نام پدر: سهام- صبحی

  تاریخ و محل شهادت: ١ فوریه ٢٠٢٠ / شهبا (تپه‌ی رادار)"