تحمیل حجاب بر زنان گری سپی از سوی مزدوران ترکیه

منابعی از داخل کانتون اشغال شده گری سپی اظهار داشتند که گروههای مزدور دولت ترکیه حجاب را بر زنان و استفاده از زبان ترکی را بر تمامی ساکنان این کانتون تحمیل کرده‌اند.

منابع محلی از داخل کانتون اشغال شده گری سپی به خبرگزاری هاوار نیوز اطلاع داده‌اند که در منطقه سلوک نیز همانند مناطق اشغال شده دیگر با تحمیل فرهنگ تبهکاران داعشی روبرو شده و در مناطق سلوک، شهرک حمام و تورکم که تبهکاران جبهه الشرقیه در آن حضور دارند، حجاب بر زنان تحمیل شده است. این مناطق تحت کنترل جبهه الشرقیه قرار دارد که اعضای آن زمان در میان صفوف داعش قرار داشتند.

مصادره منازل و مغازه‌های کوردها

این منابع خبری اعلام کرده‌اند که در چارچوب نقض موارد متعدد حقوق بشری در کانتون اشغال شده، مغازه‌ها و منازل آواره‌شدگان و خصوصا کوردها در اختیار مزدوران و خانواده‌های آنان قرار داده می‌شود و کرایه این مغازه‌ها در اختیار شورای منطقه‌ای تحت تسلط ارتش اشغالگر ترک در منطقه گری سپی قرار داده می‌شود.

فریب جوانان

دولت اشغالگر ترک در گری سپی با دادن پول‌های فراوان، تلاش دارد تا جوانان به صفوف پلیس نظامی ملحق شوند. این نیرو گروهی است که مستقیما تحت کنترل ارتش اشغالگر ترک قرار دارد.

مدتی قبل، ارتش اشغالگر ترک دو نیروی اموزش دیده نظامی ۵۰۰ نفره را که در آکچاکالا و رحا آموزش دیده بودند، سازماندهی کرده است. اما زمانی که این نیروها متوجه فریبکاری و دروغ‌های دولت ترک شدند، از عضویت در این گروه کناره گرفتند. تا کنون ۷۰ نفر از این گروه جدا شده و افراد دیگری نیز که به این گروه پیوسته‌اند تا کنون حقوق تعیین شده خود را دریافت نکرده‌اند، از سوی دیگر تمامی افرادی که برای مشارکت در سومین بخش این نیرو ثبت نام کرده بودند، از پیوستن به آن صرفنظر کرده‌اند.

آدم‌ربایی، قیمتهای بالا و بیکاری

طبق گزارش این منابع خبری در گری سپی، تبهکاران به منازل شهروندان حمله کرده و غیر نظامیان را می‌ربایند. همچنین تمامی مایحتاج ضروری زندگی با دشواری فراوان تهیه شده و بهای این اقلام بسیار افزایش یافته است. همچنین بیکاری نیز به دلیل ورود مزدوران و اعطای فرصتهای شغلی به افراد وابسته به خود افزایش یافته است.