جنبش جامعه دمکراتیک: ۴ آوریل رنسانس خلق‌های خاورمیانه است

جنبش جامعه دمکراتیک سالروز تولد رهبر خلق کورد، عبدالله اوجالان را به خلق کوردستان و تمامی جامعه بشری تبریک گفت. در این پیام آمده است که زادروز رهبر اوجالان رنسانسِ خلق‌های خاورمیانه است.

جنبش جامعه دمکراتیک* به مناسبت سالروز تولد رهبر خلق کورد بیانیه‌ای را منتشر کرده است. در این بیانیه آمده است که:

"ما سالروز تولد رهبر آپو را را تبریک می‌گوییم. زندگی وی مملو و مشحون از انقلابیگری و اخلاق در راستای خدمت به جامعه و بشریت است. رهبر اوجالان ۲۱ سال است که در زندان امرالی و در شرایط دشواری قرار دارد. اما رهبری زندان را به سرچشمه مقاومت، مبارزه و خلاقیت تغییر داده است. در دفاعیات خود از تاریخ ۵ هزار ساله بشری گرفته تا کنون بیماری کرونا سخن به میان آورده است تا به راه حلی مناسب برای مشکلات جامعه بشری و جامعه بین‌المللی دست یابد.

تولد وی همچون رنسانس خلق‌های خاورمیانه است

زادروز تولد رهبر آپو همگام با زایش تاریخی نوین برای خلق‌های خاورمیانه است، سالروز تولد فلسفه‌ای برای ایجاد انسان آزاد است تا به جامعه‌ای دمکراتیک، اخلاقی، سیاسی و آزادی جنسیتی بر اساس برابری و عدالت اجتماعی دست یابد. همچنین این روز، سالروز تولد فلسفه رهایی بخش اجتماعی از بازمانده‌های ذهنیت پدرسالاری و اقتدارگرایی هزاران ساله است. تاثیر انقلاب خلق‌های شمال-شرق سوریه در نتیجه بازخوانی درست و اصولی از این زادروز امکان پذیر است.

زادروز رهبر آپو در ۴ آوریل با سال و ماهی خجسته صورت گرفت که طبیعت نیز با طراوات و سرزندگی آراسته گشته و رهبری نیز با عشق خود به طبیعت، انسان و محیط‌زیست و کاشت درخت شناخته می‌شود. امسال به رغم شیوع پندمی که مانع از برگزاری مراسمی به این مناسبت است، اما با روشن کردن شمع و کاشت درخت آن را گرامی می‌داریم. رهبر آپو هر چند اکنون در زندان به سر می‌برد، اما اکنون نمایندگی اراده خلق‌های آزادیخواه را بر عهده دارد.

فراخوان

ما جنبش جامعه دمکراتیک از تمامی جنبشهای سیاسی، اجتماعی، سازما‌ن‌های حقوقی و تمامی گروه‌های سیاسی، سازمان‌های جامعه مدنی تقاضا داریم که سریعا وارد عمل شده و نسبت به آزادی رهبر آپو و تمامی دیگر زندانیان سیاسی اقدامات لازم را اتخاذ کنند. زیرا این مرحله دربردارنده تهدیدات فراوان بوده و دولت ترکیه همراه با شیوع ویروس کرونا بنا به منافع سیاسی خود خارج از قواعد اخلاقی رفتار می‌کند."


* TEV-DEM