مبارزان شنگال یاد فرمانده زردشت و رفقایش را گرامی داشتند

 در شنگال با حضور مردم و مبارزان ی.ب.ش/ی.ژ.ش طی مراسمی باشکوه در آرامگاه شهیدان، یاد فرمانده زردشت شنگالی و رفقایش پیر حمید، عزالدین شنگالی  و سلو شنگالی گرامی داشته شد.

در ۱۵ نوامبر به دلیل بمباران جنگنده‌های ارتش اشغالگر ترکیه در روستای دوگری شنگال فرمانده‌ی یگان‌های مقاومت شنگال (ی.ب.ش) زردشت شنگالی و چند تن از رفقایش با نامهای پیر حمید، زردشت شنگالی. عزالدین شنگالی و سلو شنگالی شهید شدند. همچنین برخودان تولهلدان (عدنان سلیمان) در ۲۳ نوامبر سال ۲۰۲۰ شهید شد. در شنگال توسط فرماندهی ی.ب.ش /ی.ژ.ش، آسایش ایزدخان و مردم ایزدی شنگال مراسمی برای گرامیداشت این شهدا برگزار شد.

این مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام شهدا آغاز شد.

 شهید زردشت شنگالی نقش بسیار مهم و موثری در آزادسازی شنگال و شکست داعش داشت

 پس از برگزاری مراسم نظامی تیریژ شنگالی فرمانده‌ی ی.ب.ش سخنرانی کرد و گفت، این ماه برای ما ماهی بسیار مقدس است، چون در این ماه ما فرمانده‌ای قهرمان را از دست دادیم. در چنین شرایطی دشواری در نتیجه‌ی خیانت پ.د.ک به شنگال حمله شد و فرمانده‌ی ما که خود را سپر ملتش کرده بود به شهادت رسید. فرمانده زردشت نقش مهمی در آزادسازی شنگال و شکست داعش ایفا کرد.  وی پس از آزادی شنگال نیز متوقف نشد و به رقا رفت و در عملیات آزاد کردن مادران و دختران ما شرکت نمود و در نتیجه‌ی مقاومت فرمانده زردشت و رفقایش صدها زن و دختر ایزدی از دست تبهکاران داعش آزاد شدند."

'ما اهداف و رویاهای آنها را محقق می‌کنیم'

تیریژ شنگالی در ادامه‌ی سخنانش اعلام کرد که به دلیل مقاومت رفقای ما دستاوردهای بزرگی به دست آمد و گفت، "شهدا از ما  درخواست‌هایی دارند، ما با آنها عهد می‌بندیم که رویاهای آنها را محقق کنیم. ما هرگز توطئه‌ها و نقشه‌های کثیف را نخواهیم پذیرفت."

 پس از این مراسم مردم و مبارزان بر سر مزار شهدا حضور بهم رساندند. سپس با پخش ویدیویی در مورد زندگی و مبارزات شهدا مراسم پایان یافت.