اونلو: کسانی که طرح نابودی را آماده کرده‌اند، در آستانه شکست قرار دارند

آلیجان اونلو، معاون ریاست مشترک حزب دمکراتیک خلق‌ها (ه.د.پ)، که در جلسه تشکیلات حزب خود سخنرانی کرد، گفت: دولت "یک طرح سرکوب" را تنظیم کرده است که در آستانه فروپاشی قرار دارد.

نشست ه.د.پ با عنوان "بیایید خود را سازماندهی کنیم، فاشیسم را شکست دهیم و انزوا را بشکنیم" که در هتلی در شهر آمد در حال برگزاری است، در دومین روز خود ادامه دارد. آلیجان اونلو، معاون ریاست مشترک ه.د.پ، رمزیه توسون و سمرا گوزل نمایندگان شهر آمد ه.د.پ در پارلمان، نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی مانند اتاق بازرگانی و صنایع آمد (STSO) ، کانون وکلای آمد، انجمن وکلای آزادی(OHD)، انجمن حقوق بشر (ÎHD) ، اتاق مهندسان و معماران ترکیه (TMMOB) در این جلسه حضور داشتند.

خط مشی مبارزه

در این جلسه، آلیجان اونلو، با گرامیداشت یاد قتل‌عام دره زیلان، گفت که ذهنیت نسل‌کشی علیه خلق کورد امروز نیز ادامه دارد، وی همچنین افزود: "این جلسه فقط مربوط به شهر آمد نیست. ما روندی داشتیم که از ژوئن سال گذشته آغاز شد. اما امروز در شرایطی هستیم که لازم است خط‌مشی جدیدی از مبارزات را تعریف کنیم. این فقط روندی نیست که ما در مرکز حزب خود بحث و تبادل نظر کنیم. از آنجا که ما اجتماعی سازی سیاست را با توجه به ساختارهای حزبی خود مهم می‌دانیم، مشارکت شما نیز برای ما بسیار مهم است. به همین خاطر، به دلیل پویایی که باید با همه اقشار جامعه به اشتراک بگذاریم و اتحاد دموکراتیک با آنها ایجاد کنیم، اینجا هستیم.

کسانی که خواستار انزوا بودند، خود منزوی خواهند شد

اونلو در ادامه با بیان اینکه آنها می خواستند روند کار را با سازمان های جامعه مدنی و نیروهای دمکراسی خواه در میان بگذارند، افزود: "مقامات و متحدان آنها کشور را به سمت شکست سوق دادند. در ابتدا، این طرح برای شکست دادن خلق کورد و سیاست‌های دمکراتیک بود. اما به دلیل عدم موفقیت در اجرای طرح خود، طرح سرکوب همه بخش های پویای جامعه را به کار انداختند. روش انزوا به عنوان سیاستی علیه مردم ترکیه اجرا شد. طرح سرکوب و نابودی اجرا شد ولی این طرح نیز با شکست مواجه شد. وقتی از زمانی که طرح انزوا را عایه رهبر خلق کورد به اجرا درآوردند، خود در صحنه بین‌المللی منزوی شدند.