پیام ریوار ملکشاه گریلای روژهلاتی به جوانان کوردستان؛ اکنون زمان قیام است

گریلای ی.ر.ک ریوار ملکشاه خاطرنشان نمود که اکنون باید خلق کورد در مقابل سیاست تقسیم و اشغالگری نیروهای منطقه هوشیار باشند و متحد شده و در این رابطه مبارزه کنند. وی از همه جوانان درخواست نمود تا در مقابل سیاست‌های دشمنان قیام کنند.

گریلای یگان‌های مدافع روژهلات کوردستان (YRK) در رابطه با چگونگی آشنایی با جنبش آزادی و تاثیری که بر وی گذاشته است و همچنین در رابطه با حملات اشغالگران علیه خلق‌های منطقه و به ویژه خلق کورد و همچنین کمپین "زمان زمانِ آزادیست" با خبرگزاری فرات صحبت نمود.

گریلا ریوار ملکشاه که از کوردهای کلهر ایلام می‌باشد، اعلام کرد، به دلیل آن که خانواده‌ی وی میهن‌دوست هستند و در خانواده او افرادی به جنبش آزادی پیوسته‌اند، وی از کودکی با جنبش آزادی آشنا شده بود.

وی به دلیل آنکه دوستانش و اطرافیانش همیشه در مورد پژاک و مبارزات جنبش آزادیخواهی کوردستان صحبت می‌کردند، بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و گفت؛"از کودکی توجه من بسیار به گریلا جلب شده و بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم. پس از شهادت رفیق شاهان ملکشاه من تصمیم خود را برای پیوستن به صفوف آزادی گرفتم تا انتقام خون همه‌ی شهدا را بگیرم و اجازه ندهم اسلحه آنها بر زمین بماند. امیدوارم لایق این شهدا باشم تا بتوانم اسلحه آنها را بلند کرده و آزادی کوردستان را با چشمان خود ببینم.

گریلا ملکشاه به اشغالگری کوردستان اشاره کرد و گفت؛"کوردستان اشغال شده است. همه‌ی کشورها نیروهای خود را به کوردستان آورده و علیه مقاومت‌گران به کار می‌گیرند. ما نیز به عنوان گریلاهای جنبش آزادیخواهی کوردستان به آنها پاسخ داده و اجازه نمی‌دهیم کوردستان را اشغال کنند. ما اجازه نمی‌دهیم که خلق ما تحت حکومت آنها قرار بگیرد. درخواست من از همه‌ی خلق مان این است تا خود، خود را اداره کرده و اشغالگری را نپذیرند. ما همچنین از خلقمان می‌خواهیم که مانند ما در مقابل اشغالگران بایستند. ما می‌دانیم که خلق‌مان آزادی کوردستان را در سطحی بسیار عالی می‌خواهند. برای همین باید مبارزه کنند."

گریلای ی.ر.ک خاطرنشان نمود، نیروهای اشغالگر علیه کوردستان هرگونه حمله‌ای انجام می‌دهند تا کوردستان را اشغال کنند. وی گفت؛"دولت‌های اشغالگر ایران، سوریه، ترکیه و عراق و همچنین کشورهایی که با آنها همکاری می‌کنند هدفشان این است تا کوردستان را تجزیه کرده و چیزی با نام کوردستان باقی نماند. باید خلق ما بدانند که دشمن می‌خواهد چه کاری انجام دهد. اشغالگران همه‌ی ثروت و منابع خاک ما را غارت کرده و مردم ما را در فقر نگه داشته‌اند. جنگل‌های کوردستان را غارت کرده و آنها را به آتش می‌کشند و خلق ما را روزانه می‌کشند و به قتل می‌رسانند. ما امروز در مقابل همه‌ی اشغالگران مقاومت می‌کنیم. ما در مقابل اشغالگران مبارزه می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم آنها به اهداف خود برسند. به همین دلیل خلق ما نیز لازم است در مقابل دشمن هوشیار بوده و بدانند که دشمن علیه ما چه کار می‌کند."

گریلا ملکشاه به کمپین "زمان، زمانِ آزادیست" اشاره کرد که برای آزادی فیزیکی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان برگزار شده است و این گونه به سخنان خود ادامه داد؛"برای آزادی خاورمیانه و به ویژه برای آزادی کوردستان فلسفه‌ای پدید آمد. این فلسفه نیز توسط رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان به وجود آمده است. ما می‌بینیم که دولت‌های اشغالگر برای آن که این فلسفه در جهان گسترش نیابد، به هر کاری دست می‌زنند. برای آنکه مانع این فلسفه شوند، حصر مطلق را بر عبدالله اوجالان تحمیل کرده‌اند. ما باید به عنوان یک انسان و به عنوان یک کورد این فلسفه را که برای کوردها و برای کوردستان و همچنین برای آزادی همه ملت‌ها به وجود آمده است را از زندان بیرون آورده و در سراسر جهان پخش کنیم. باید خلق ایلام و همه جوانان قیام کرده و به مبارزات بپیوندند. برای آزادی کوردستان و آزادی فیزیکی رهبر آپو باید پاسخ مناسبی به اشغالگران بدهیم."

گریلا ریوار ملکشاه همچنین گفت، باید خلق در مقابل سیاست تقسیم و اشغالگری نیروهای منطقه‌ای هوشیار بوده و در این رابطه موضع گیری کنند. او اظهار کرد؛"امروز همه سرمایه کوردستان در دست اشغالگران است و خلق کورد گرسنه و جوانان کورد بیکار هستند. این سیاست در همه قسمتهای کوردستان اجرا می‌شود، اما حکومت ایران در این رابطه به صورت ویژه کار می‌کند. علی‌رغم آنکه نفت بسیاری در روژهلات کوردستان وجود دارد، اما جوانان کورد بیکار هستند و هر روز در مرزها به دلیل کولبری هدف قرار گرفته و کشته می‌شوند. رژیم ایران سعی می‌کند با پخش مواد مخدر جوانان را آلوده کند. رژیم می‌گوید؛ 'مواد مخدر مصرف کنید، دزدی کنید و هرکار نادرستی را انجام دهید، اما کاری به سیاست نداشته باشید'. چرا ما سیاستمدار نشویم؟ چرا ما ندانیم که تاریخ ما چیست؟ چرا ما نباید بدانیم که دشمن ما چه کسی و دوست ما چه کسی است؟ رژیم ایران می‌خواهد ما را از حقایق دور کند. جنگ سیاست ویژه علیه ایلام و کرماشان وجود دارد و می‌خواهند آنها را از روژهلات کوردستان جدا کرده و به عنوان فارس نشان دهند. باید خلق ایلام در مقابل این اشغالگری بایستند. خلق ایلام با عنوان کورد شناخته می‌شوند، با برادری خود شناخته می‌شوند. بله اشغالگران تا آن حد سیستم خود را بر مردم تحمیل کرده‌اند که دیگر مردم نمی‌دانند چه چیزی درست است و چه چیزی دروغ است. باید خلق ایلام بدانند که سوران، کرمانج، کلهر همه یکی هستند و همه ما کورد هستیم."

گریلا ریوار ملکشاه در پایان از همه خلق‌های منطقه درخواست نمود تا اشغالگری را نپذیرند و در مقابل اشغالگران بایستند. وی گفت؛"باید خلق کورد و بلوچ و فارس در مقابل این اشغالگران بابستند و حکومت اشغالگران را نپذیرند و در مقابل اشغالگران متحد شده و مبارزه کنند."