۴ اشغالگر در زاپ مجازات شدند، ۱ خودروی زرهی منهدم شد، ۱ اسکورسکی مورد اصابت قرار گرفت

در عملیات‌های انجام شده توسط گریلاها در زاپ، ۴ سرباز اشغالگر ترکیه مجازات شدند، ۱ خودروی زرهی از نوع کرپی منهدم شد و ۱ فروند بالگرد اسکورسکی مورد اصابت قرار گرفت.

عملیات‌های گریلا

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در خصوص عملیات‌های انجام شده و حملات ارتش اشغالگر ترکیه بیانیه کتبی صادر کرد. بیانیه ه‌پ‌گ شامل جزئیات زیر است:

«منطقه گَوَر؛

در روزهای ۳۰ ژوئن و ۲ جولای ارتش اشغالگر ترکیه حملات همه جانبه‌ای را در مناطق مختلف منطقه گَوَر انجام داد. این حملات توسط نیروهای ما خنثی شد و اشغالگران به نتیجه‌ای نرسیدند. ارتش اشغالگر ترکیه در حال انتشار اطلاعاتی است که در این عملیات در منطقه گَور ۳ گریلا اسیر و ۱ گریلا شهید شده است. آنچه ارتش اشغالگر ترکیه اعلام کرد کذب محض است.

منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

۵ جولای ساعت ۱۹:۱۶ خودروی زرهی از نوع کرپی متعلق به اشغالگران در منطقه مقاومت سرگله با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفت. در این عملیات خودروی زرهی از نوع کرپی منهدم و ۳ سرنشین داخل خودرو مجازات شدند.

همزمان اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با سلاح‌های سنگین و تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در این عملیات‌ها ۱ اشغالگر مجازات شد.

شب ۵ جولای نیروهای ما در تحرکات بالگردهایی که می‌خواستند در تپه بهار فرود بیایند مداخله کردند. در اثر مداخله نیروهای ما یک فروند بالگرد اسکورسکی به شدت مورد اصابت قرار گرفت و بدون اینکه بتواند فرود بیاید از منطقه متواری شد.

حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

در ۳، ۴ و ۵ جولای، مناطق کَندَکولا و لولان در خاکورک ۳ بار؛ منطقه زاپ ۲ بار؛ مناطق شییه، کانی سارکه و گوزه در گاره ۴ بار؛ مناطق مقاومت میسکا و بِشیلی در متینا ۲ بار؛ در مجموع ۱۱ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

در روزهای ۵ و ۶ جولای مناطق خاکورک، متینا و شهید دلیل در غرب زاپ توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شدند.»