میت زنان داعش را در مبادلات تجاری بکار می‌برد

یک منبع از میان نیروهای امنیتی شمال و شرق سوریه اظهار کرد:"ما مدارکی در دست داریم که سازمان میت ترکیه زنان بازداشت شده داعشی در کمپ هوله را می‌ربایند و در ازای پول آنها را به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهند."

خبرگزاری آناتولی که آژانس خبری رسمی دولت ترکیه است روز گذشته خبری را تحت عنوان «میت یک زن اهل مولداوی و ۴ کودک را از دست ی.پ.گ/ پ.ک.ک نجات داد» منتشر کرد و آشكارا به نقش ترکیه در ربودن اعضای زندانی داعش در کمپ هوله اعتراف کرد.

نیروهای امنیتی شمال و شرق سوریه مدت مدیدی است که از این نقشه سازمان میت برای ربودن اعضای داعش در کمپ هوله آگاه است و به همین منظور عملیات‌هایی را علیه هسته‌های مخفی میت در شمال و شرق سوریه به انجام رساند و چندین تیم را متلاشی و اعضای آنها را بازداشت کرد.

یک منبع آگاه از اعضای نیروهای امنیتی شمال- شرق سوریه که نخواست نامش فاش شود در مورد ربودن زنان داعش در کمپ هوله از سوی میت به خبرگزاری فرات نیوز گفت:"ما از تحرکات سازمان میت برای ربودن زنان داعشی در کمپ هول آگاه هستیم و تحقیقاتی را هم آغاز کردیم. در این چارچوب ما چندین تیم وابسته به میت را شناسایی کرده و بازداشت کردیم. همچنین زنان داعشی را هم که در تلاش برای فرار بودند بازداشت کردیم. تحقیقات ما نشان می‌دهد که یک گروه ویژه در سازمان میت مأمور شده‌اند با اعضای خانواده‌ی زنان داعشی ارتباط برقرار کنند و از آنان برای ربودن زنان و برگرداندنشان به خانواده‌ درخواست پول کنند."

همسران آنان برای دولت ترکیه می‌جنگند

این منبع در ادامه افزود که میت برخی از زنان را در قبال دریافت پول به خانواده‌ها تحویل نداده است. وی افزود:"بسیاری از داعشی‌هایی که از کمین نیروهای ق.س.د گریختند یا به داخل خاک ترکیه و یا به مناطق تحت اشغال ترکیه همچون باب، جرابلس، اعزاز، عفرین، ادلب، سریکانی و گری سپی رفته‌اند. ترکیه زنان را می‌دزدد و آنها را به همسرانشان که در حال جنگ برای منافع ترکیه هستند تحویل می‌دهد."

نیروهای امنیت داخلی روز ١۶ ژوئیه موفق شده بودند ۴ زن داعشی ساکن کمپ هوله را که قصد فرار به ترکیه را داشتند شناسایی و بازداشت کنند. ٢ زن اهل سودان و دو زن دیگر نیز اهل تانزانیا بودند.

کشف لیست افرادی که باید ربوده می‌شدند

مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک در تلفن فردی به نام «شهاب احمد عبدالطیف» شماره‌های تلفن اعضای داعش که میت درصدد ربودن آنها بسوی ترکیه است و همچنین لیست اسامی زنان داعش که هنوز در کمپ‌های هوله و عین ‌عیسی درصدد فرار به سوی ترکیه بودند کشف کنند. شهاب احمد عبدالطیف اهل سوریه است و روز ٢٣ ژوئن ٢٠١٨ در منطقه هلینج از توابع حسکه توسط نیروهای آنتی ترور ق.س.د بازداشت شده بود.

شهاب احمد عبدالطیف با سفر به شهر روحا با میت آشنا شد. او در اعترافات خود به خبرگزاری فرات نیوز می‌گوید که تحت نظر سازمان میت برای اعضای داعش پول می‌فرستاد و برای ربودن اعضای خارجی داعش و تحویل آنها به ترکیه فعالیت می‌كرد.

   | بیشتر بخوانید ...
   ♦ زنان تروریست داعشی جهان را تهدید به انتقام می‌کنند
   ♦ دو روز در اردوگاه زنان داعش

"میت از من خواستند داعشی‌های خارجی را برایشان بفرستم"

شهاب احمد عبدالطیف در اعترافات خود می‌گوید: "میت ترکیه از من خواستند که نیروهای داعش را به ترکیه انتقال دهم. به من گفتند ترتیب نقل و انتقال آنها را بده، اوراق هویتی را برای آنها آماده کن و برای کرایه منزل نیز به آنها کمک کن."

شهاب در ادامه می‌گوید:"عمر محمد قادر و ابو شجاع با میت به توافق رسیدند و میت به من اطلاع داد که به منظور انتقال اعضای داعش کریدوری گشوده شود. اعضای میت به من گفتند که اما باید از ابتدا به ما اطلاع بدهید که این افراد از کجا وارد خاک ترکیه می‌شوند. چه کسانی هستند؟ باید خارجیها را نیز ببینیم. ما نیز به شما اطلاع می‌دهیم که از کدام مسیر آنها را منتقل نمایید. میت به ما گفت باید داعشیها را به ترکیه منتقل کنید. ما نیز از آنها خواستیم که مرز را باز کنند. آنها نیز گفتند که از چنین قدرتی برخوردار نیستند. اما میت اجاز می‌دهد که از مرز وارد شوند. عمر عده‌ای را منتقل کرد، من نیز درصدد برآمدم که طی چند روز ماموریتم را به انجام برسانم  به اورفا برگردم که در مدت کمی توسط نیروهای سوریه دمکرات دستگیر شدم."

کمپ هوله

در کمپ هوله بیش از ۶٧ هزار عضو داعش از جمله شهروندان سوریه و عراق و ۴٨ کشور دیگر زندگی می‌کنند. این کمپ که یکی از بزرگترین کمپ‌های زندانیان در خاورمیانه است از ۶٧ هزار نفر ٣٠ هزار زن و کودک تبهکاران داعش هستند. بخسی بزرگی از این زنان با اینکه به جرایم سنگینی دست زده‌اند اما همچنان به فعالیت‌های سازمانی داعش در کمپ ادامه می‌دهند.

زنان داعشی که در بخش «مهاجر» بسر می‌برند سازماندهی مخفی زنان را به نام «الحسبه» بر عهده دارند که کار آنان به بردگی کشیدن زنان و مجازات زنان عضو داعش است.

الحسبه زنانی که صورت خود را نشان داده و یا خواستار جدایی از داعش باشند هدف حمله قرار داده و خیمه‌های آنان را به آتش می‌كشند. الحسبه تاکنون ٣٠ زن را در این کمپ به قتل رسانده‌اند.

خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه به رغم اینکه بارها از ۴٨ کشور خواستار پذیرش شهروندان داعشی بوده‌اند اما تاکنون به این خواسته پاسخ نداده‌اند. این ۴٨ کشور همچنین برای تحقیقات و محاکمه اعضای داعش در کمپ هوله در یک دادگاه بین‌المللی همکاری نمی‌کنند.

شهاب احمد عبدالطیف به همکاری‌های خود با سازمان میت اعتراف می‌کند؛