ه‌پ‌گ یاد و خاطره ۲ شهید را گرامی داشت

ه‌پ‌گ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دو گریلای شهید گفت: «رفقای ما دیدار و دریا با شهادت و مبارزه خود همیشه مشعل روشنگر راه ما رفقای‌شان خواهند بود.»

اعلام مشخصات شهدا

بیانیه مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) به شرح زیر است:

«رفقای ما دیدار و دریا در حمله دشمن در مناطق حفاظتی مدیا در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ به شهادت رسیدند.

رفقای ما دیدار و دریا که بی‌دریغ در امتداد خط فداکاری جنبش آپویی راه پیمودند، با مبارزات بی‌وقفه‌شان قهرمانی خط ‌مشی پ‌ک‌ک و پاژک را انجام داده و برای عملی کردن مسئولیت‌های خود هر لحظه را وقف مردم ما کردند. رفقای ما که در دوره‌ای که حملات دشمن شدت یافته بود پیشنهاد حضور در خط مقدم را کردند، موضع‌گیری و مشارکتی شایسته‌ی روحیه آن دوره از خود نشان دادند. آنها در طول زندگی انقلابی بی‌امان و بی‌وقفه‌شان توانستند با شخصیت متعهد به پیروزی و تعهد عمیق خود به آزادی الگوی همه رفقای خود باشند. رفقای ما دیدار و دریا که به عنوان گریلاهای موفق یژا استار برای حیاتی کردن ایدئولوژی آزادی زن تلاش زیادی کردند، با اراده تزلزل‌ناپذیری که از رهبر آپو به دست آورده بودند، انواع هجمه‌های دشمن را خنثی کردند. رفقای ما دیدار و دریا که تا آخرین نفس با روحیه فداکاری خود به آرمان زندگی آزاد پایبند بودند، گریلاهای نمونه یژا استار شدند. رفقای ما دیدار و دریا که با مواضع مصمم خود در خط‌ مشی زن آزاد و خشم عمیق‌شان نسبت به دشمن، گریلاگری پیروزی را در خود ایجاد کردند، به اندازه مبارزه‌شان، با شهادتشان همیشه مشعل روشنگر راه ما و رفقای‌شان خواهند بود.

این ضایعه را به همه مردم میهن‌دوست کوردستان بویژه به خانواده‌های ارزشمند رفقای‌مان دیدار و دریا که این مبارزان فداکار آپویی را به جنبش آزادیخواهی تقدیم نمودند تسلیت می‌گوییم و قول خود را تکرار می‌کنیم که یاد و خاطره شهدایمان را در مبارزه زنده نگه داریم.

مشخصات رفقای شهید ما به شرح زیر است:

 

نام سازمانی: دیدار ژیندا

نام و نام خانوادگی: ذکیه آکین

محل تولد: جولمرگ

نام مادر- پدر: بورجو- نایف

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ / مناطق حفاظتی مدیا

*****

نام سازمانی: دریا بوتان

نام نام خانوادگی: ملک پاکسا

محل تولد: جزیر

نام مادر- پدر: خزال- عثمان

تاریخ و محل شهادت: ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ / مناطق حفاظتی مدیا.‌»

*****