ه‌پ‌گ: یک اشغالگر در زاپ مجازات شد

مرکز اطلاع رسانی و مطبوعاتی ه‌پ‌گ اعلام کرد که یک اشغالگر با تاکتیک تک‌تیراندازی در منطقه مقاومت تپه آمدیه در منطقه زاپ مجازات شد.

عملیات‌های گریلاهای آزادی‌بخش کوردستان

مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ) در بیانیه کتبی خود اعلام کرد که یک اشغالگر مجازات شد و دولت اشغالگر ترکیه در فاصله زمانی ۳ تا ۵ اکتبر حداقل ۱۳ بار از مواد منفجره ممنوعه علیه مناطق گریلایی استفاده کرد و ۳۰ بار با هواپیماهای جنگی و ۴۵ بار با بالگرد این مناطق را بمباران کرد.

در این بیانیه جزئیات عملیات‌های گریلا و حملات ارتش اشغالگر ترکیه به شرح زیر است:

«منطقه شهید دلیل در غرب زاپ؛

- روز ۳ اکتبر در ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۱:۱۳ بیل‌های مکانیکی که قصد احداث جاده نظامی برای اهداف اشغالگری در منطقه مقاومت تپه بهار را داشتند با سلاح‌های سنگین مورد مداخله قرار گرفتند. پس از این عملیات که توسط نیروهای یژا استار ما انجام شد، حرکت اشغالگران متوقف شد.

- روز ۴ اکتبر ساعت ۰۰:۲۵ اشغالگران در منطقه مقاومت تپه آمدیه با تاکتیک تک‌تیراندازی مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. در نتیجه این عملیات ۱ اشغالگر مجازات شد.

- در ساعت ۱۴:۳۰ روز ۴ اکتبر، اشغالگرانی که می‌خواستند در منطقه مقاومت تپه جودی مستقر شوند، با سلاح‌های سنگین مورد هدف و اصابت قرار گرفتند. پس از این عملیات، حرکت اشغالگران متوقف شد.

 منطقه جودی؛

- روز ۲۶ سپتامبر ساعت ۱۰:۰۰ نیروهای ما در هفتانین پاسگاه سیلیپ واقع در منطقه جودی را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

- روز ۴ اکتبر ساعت ۱۶:۰۰ پاسگاه سیلیپ در منطقه جودی از سوی نیروهای یژا استار ما در هفتانین با سلاح‌های سنگین مورد هدف قرار گرفت. یک راکت به سالن غذاخوری که اشغالگران در آن قرار داشتند اصابت کرد، اما تعداد اشغالگران مجازات شده مشخص نشد.

 حملات ارتش اشغالگر ترکیه با مواد منفجره ممنوعه؛

- در ۳ اکتبر، تونل‌های ما در منطقه مقاومت سَره متینا در منطقه متینا دو بار با پهپادهای حامل مواد منفجره بمباران شد.

- در روزهای ۳ و ۵ اکتبر تونل‌های ما در ناحیه مقاومت تپه آمدیه واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ دو بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

- در روزهای ۴ و ۵ اکتبر تونل‌های ما در ناحیه مقاومت تپه جودی واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۷ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

- در روزهای ۴ و ۵ اکتبر تونل‌های ما در منطقه مقاومت تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۲ بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شد.

 سایر حملات ارتش اشغالگر ترکیه؛

- در روزهای ۳، ۴ و ۵ اکتبر، مناطق سِداره، دشتا کافیا، دریه هِرچه، سیپینداره، سیسَر در منطقه گاره ۱۵ بار؛ مناطق مقاومت سَره متینا و بِشیلی در متینا ۴بار؛ مناطق مقاومت تپه جودی، تپه بهار و تپه اِف‌اِم واقع در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۵ بار؛ منطقه مقاومت تپه ساواش در قندیل ۲ بار؛ مناطق مقاومت شهید شریف، خنِرَیا ژور و بَربزینه در خاکورک ۴ بار؛ در مجموع ۳۰ بار توسط هواپیماهای جنگی بمباران شد.

- در ۳، ۴ و ۵ اکتبر، مناطق مقاومت لولان، تپه شَکیف و سنینه در خاکورک ۵ بار؛ مناطق مقاومت سَره متینا، بِشیلی، گولکا در متینا ۲۳ بار؛ مناطق مقاومت تپه بهار و تپه آمدیه در منطقه شهید دلیل در غرب زاپ ۱۸ بار؛ در مجموع ۴۶ بار توسط هلیکوپترهای تهاجمی بمباران شد.»