تصویر

‌«مبارزه برای آزادی رهبر آپو را بیشتر گسترش خواهیم داد‌‌»

گریلا‌ها بوتان کاتو و روکن جزیر با اشاره به اینکه توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان امروز با سیستم انزوا در امرالی ادامه دارد، خواستار گسترش بیش از پیش مبارزه برای آزادی جسمانی رهبر خلق کورد شدند.

۲۶ سال از توطئه بین‌المللی علیه رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان در ۹ اکتبر ۱۹۹۸ می‌گذرد. گریلا‌های آزادی کوردستان بوتان کاتو و روکن جزیر خواستار تشدید بیشتر مبارزه برای تضمین آزادی جسمانی رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان شدند.

گریلاها در گفتگو با خبرگزاری فرات (ANF) نیز به انزوای شدید تحمیل شده بر رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان اشاره و توطئه بین‌المللی را ارزیابی کردند.

بوتان کاتو، گریلای نیروهای مدافع خلق (ه‌پ‌گ): «ابتدا به مقاومت رهبر آپو در امرالی درود می‌فرستم. نیروهای حاکم ۲۶ سال است که علیه مردم کورد قتل‌عام می‌کنند. تمام قدرت‌های هژمونی در توطئه بین‌المللی شرکت کردند. رهبر آپو ۲۶ سال است که در برابر این توطئه مقاومت و مبارزه بی‌سابقه‌ای از خود به نمایش گذاشته است. نیروهای طرف توطئه علیه رهبرمان همه ارزش‌های انسانی را زیر پا گذاشته و از همه دستاوردهای جامعه در راه منافع و قدرت خود استفاده کرده‌اند. به همین دلیل می‌خواهند با ادامه توطئه با اعمال انزوا و شکنجه به اهداف خود برسند. مردم، جوانان و زنان ما باید در قبال آزادی جسمانی رهبر آپو به وظایف و مسئولیت‌های خود عمل کنند.»

«مبارزه را تا بالاترین سطح افزایش خواهیم داد»

گریلای یژا استار روکن جزیر: «دشمن با توطئه بین‌المللی در شخص رهبر آپو می‌خواست مردم کورد را نابود کند. مردم کورد توانستند با مقاومتی که رهبر آپو ایجاد کرد، زنده بمانند. به همین دلیل مردم ما باید خیلی بیشتر از رهبری صیانت کنند و در برابر توطئه سکوت نکنند. سکوت کردن؛ تضمین می‌کند که سیستم انزوا و شکنجه روز به روز عمیق‌تر شود. تا رهبر آپو آزاد نباشد، نه زنان می‌توانند آزاد باشند و نه مردم. ما به عنوان گریلاهای کوردستان مبارزه را برای آزادی جسمانی رهبر آپو در برابر توطئه تا بالاترین سطح افزایش خواهیم داد. به ویژه زنان و جوانان باید به وظایف خود در قبال آزادی جسمانی رهبری عمل کنند.»