در سوئد زنی که زنان و کودکان ایزدی را به بردگی می‌گرفت به نسل‌کشی متهم شد

دادگاه سوئد یک زن ۵۲ ساله را به دلیل به بردگی گرفتن زنان و کودکان ایزدی در خانه‌اش در رقا بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶، به نسل‌کشی متهم کرد.

تحقیقاتی در سوئد در رابطه با جنایات تبهکاران داعش علیه ایزدی‌ها آغاز شده است. در تحقیقات اولیه، یک زن به «جنایت نسل‌کشی، جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی سنگین» متهم شد.

یک زن سوئدی در سال ۲۰۲۲ توسط دادگاه سوئد به دلیل اجازه استفاده از پسر ۱۲ ساله خود به عنوان کودک سرباز توسط داعش به شش سال زندان محکوم شد. آسوشیتدپرس و رویترز گزارش دادند که زنی که محکوم شده لینا لاینا اسحاق نام دارد.

دادستان رینا دوگون بیانیه‌ای به خبرگزاری فرانسه داد و گفت که در تحقیقات قبلی، اظهاراتی از شاهدان دریافت کرده‌اند که گفته‌اند «او انسان‌ها را در رقا به بردگی گرفته بود» و این دلیل آن‌ها برای گسترش تحقیقات بوده است.

به گفته دوگون این زن با فعالیت‌های خود در جنایات داعش علیه ایزدی‌ها نقش داشته است.

دادستان اظهار داشت: «متهم ۹ نفر که ۳ نفر آنها زن و ۶ نفر کودک بودند را در خانه خود در رقا به عنوان برده نگهداری می‌کرد.»

او از ۲۰ روز تا ۷ ماه این افراد را در خانه خود نگه می‌داشت و آنها را مجبور به انجام کارهای خانه می‌کرد.

دوگون گفت که عکس‌هایی از این زنان و کودکان «به منظور فروش» گرفته شده بود. این سند شامل سخنان کسانی است که با قربانیان و زن مجرم ملاقات داشته‌اند.

مجازات این جرم در سوئد حبس ابد است. این جلسه از ۷ اکتبر آغاز می‌شود و حداقل ۲ ماه به طول می‌انجامد.

به گفته سرویس‌های اطلاعاتی، نزدیک به ۳۰۰ سوئدی که از هر ۴ نفر آنها یک نفر زن است، به‌ویژه بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ در سوریه و عراق به صفوف داعش پیوستند.