کمپین بازسازی بزرگترین باتلاق مانگرو آفریقا آغاز شد

یک کمپین بزرگ برای کاشت ۲۰۰ میلیون درخت مانگرو در موزامبیک در ماه نوامبر و در فصل بارندگی آغاز خواهد شد. انتظار می‌رود این کمپین ۶۰ سال طول بکشد.

موزامبیک پروژه‌ای را تصویب کرده است که هدف آن کاشت ۲۰۰ میلیون درخت مانگرو در جنگل‌های مانگرو این کشور طی ۶۰ سال آینده است.

جنگل آبی مستقر در دبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پروژه بزرگترین امتیاز مانگرو در آفریقا خواهد بود و آنها پس از دو سال و نیم مطالعات امکان‌سنجی مجوز لازم را از دولت موزامبیک دریافت کردند.

وحید فتوحی، بنیانگذار و مدیر عامل جنگل آبی، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما در ماه نوامبر، با شروع فصل بارانی در موزامبیک، کاشت اولین درخت مانگرو از ۲۰۰ میلیون مانگرو را در کولیمان، زامبزیا، آغاز خواهیم کرد.

فتوحی اظهار داشت که در زمینی به مساحت ۱۵۵ هزار هکتار دو برابر سنگاپور، مانگرو را احیا خواهند کرد. پیش‌بینی می‌شود این پروژه برای حدود ۵۰۰۰ نفر شغل ایجاد کند.

مانگروها که می‌توانند در امتداد سواحل دریا در مناطقی که به طور منظم با آب نمک یا آب شور پوشیده شده‌اند رشد کنند، از موثرترین جذب‌کننده‌های کربن در جهان هستند. ریشه‌های هوایی قوی همچنین مناطق ساحلی را تثبیت می‌کند و آنها را از فرسایش محافظت می‌کند و برای جانوران مهم پناهگاهی فراهم می‌کند.

اکوسیستم گسترده مانگرو موزامبیک در امتداد ۲۰۰۰ کیلومتر خط ساحلی توسط طوفان‌ها و سیل‌ها و همچنین قطع درختان و جنگل‌زدایی آسیب دیده است.

فتوحی اظهار داشت که پروژه MozBlue با ایجاد امکان جذب ۲۰،۴ میلیون تن دی‌اکسیدکربن در ۶۰ سال آینده به تلاش‌ها برای جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کمک خواهد کرد.