ما با مردم خود محیط زیست را بازسازی خواهیم کرد

محمد احمه رئیس مشترک هیئت اکولوژی کانتون جزیره بر اهمیت حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: «محیط زیست با جامعه و زندگی مرتبط است و همه مردم باید هیئت اکولوژی را برای حفاظت از آن یاری کنند.»

محمد احمه، رئیس مشترک هیئت اکولوژی کانتون جزیره، در مورد اهمیت حفاظت از محیط زیست با خبرگزاری فرات (ANF) صحبت کرد. محمد احمه از تشکیل هیئت اکولوژی صحبت کرد و اظهار داشت اکولوژی یکی از موضوعات اساسی اندیشه ملت دموکراتیک است. محمد گفت: «اکولوژی یکی از ارکان اساسی اندیشه ملت دموکراتیک است و فعالیت‌های ما در این زمینه از جمله افزایش نهالستان‌ها، حفاظت از محیط زیست و افزایش آگاهی برای حفاظت از محیط زیست و... در حال افزایش است.»

محمد در ادامه سخنان خود به موانع کار و دلایل آن پرداخت و گفت: «در پایان سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴، حملات دولت ترکیه به منطقه تأثیر زیادی بر تمامی امکانات مناطق شمال و شرق سوریه گذاشته است. همچنین در نتیجه این حملات، خود منطقه نیز متحمل خسارات زیادی شده است، زیرا بسیاری از درختان توسط تبهکاران قطع شده است. مردم شمال و شرق سوریه در افکار و فرهنگ خود بسیار وابسته به کشاورزی هستند و با انقلاب روژاوا کشاورزی در این منطقه افزایش یافته است. همچنین اداره خودمدیریتی نقش بزرگی در این موضوع داشته است.»

احمه با بیان اینکه بیشتر در زمینه هشدار به جامعه و کودکان برای حفاظت از محیط زیست فعالیت می‌کنند، گفت: «در حال حاضر به عنوان هیئت اکولوژی در حال کار بر روی صدور برخی قوانین مرتبط با حفاظت از محیط زیست هستیم. اما باز هم تاکید می‌کنیم که ما نمی‌توانیم بسته به یک نهاد یا برخی افراد از اکولوژی محافظت کنیم، حفاظت از اکولوژی به جامعه و زندگی بستگی دارد. علاوه بر این، ما فعالیت‌های خود را در زمینه حفاظت از محیط زیست با کمون‌ها انجام خواهیم داد و کمپین‌های آگاهی‌بخشی ما برای حفاظت از محیط زیست همیشه ادامه دارد و ادامه خواهد داشت.»

محمد در ادامه سخنان خود به خسارات حملات به شمال و شرق سوریه پرداخت و اظهار داشت: «محاصره شمال و شرق سوریه آسیب زیادی به محیط زیست وارد کرده است و به دلیل عواقب ناشی از محاصره، جامعه ناچار به در پیش گرفتن راه‌حل‌های متفاوتی است که گاهی به محیط زیست آسیب می‌رساند. از آنجایی که در منطقه جزیر نفت وجود دارد، مردم با روش‌هایی که استفاده می‌کنند به محیط زیست آسیب می‌رسانند. با این حال کار ما در این زمینه نیز ادامه دارد.»

محمد احمه با بیان اینکه فعالیت‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست در گام‌های اولیه خود برای ایجاد محیطی پاک است و با اشاره به اینکه اکولوژی پاک از معضلات اجتماعی که یکی از آنها مهاجرت است جلوگیری می‌کند، گفت: «ما به عنوان هیئت اکولوژی هنوز در ابتدای این کار هستند. زیرا نمی‌توان در چند سال یک اکولوژی سالم ساخت. می‌دانیم که موفقیت ما به تداوم زندگی بستگی دارد. همچنین لازم است همه نهادها در منطقه و جامعه ما را در امر حفاظت از محیط زیست یاری کنند.»

محمد احمه رئیس مشترک هیئت اکولوژی کانتون جزیره در پایان سخنان خود خواستار حفاظت از طبیعت شد: «ما از مردم خود می‌خواهیم که از طبیعت محافظت کنند و آن را آلوده نکنند. حفاظت از طبیعت تنها با هیئت اکولوژی ممکن نیست. ما خودمان را یک بدنه اجتماعی می‌بینیم و به همین دلیل است که همه مردم ما باید در این امر به ما کمک کنند. حفاظت از طبیعت وظیفه و مسئولیت همه ماست. ما به این موضوع امید زیادی داریم. ما به خوبی می‌دانیم که جامعه ما جامعه‌ای است وابسته به طبیعت، محیط و شهر آن. ما به همراه مردم خود از طبیعت خود که از تهدیدات و حملات دولت ترکیه آسیب دیده است محافظت خواهیم کرد و زیستگاه خود را دوباره سرسبز خواهیم کرد.»