تداوم تجمعات اعتراضی کارگران در نقاط مختلف ایران

مسئولان به مطالبات و مشکلات معیشتی  کارگران همچنان بی‌توجه هستند

مسئولان به مطالبات و مشکلات معیشتی  کارگران همچنان بی‌توجه هستند

 

همزمان با نارضایتی ها از وضعیت اقتصادی در ایران، گزارش ها حاکیست روز گذشته گروهی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد، جمعی از کارگران کارخانه منیزیم فردوس و ٣۵ کارگر بیکارشده معدن خاک سرخ هرمز تجمعات اعتراضی جداگانه برگزارکردند.

 

به گزارش منابع داخلی، روزگذشته گروهی از کارگران بازنشسته صنعت فولاد از اقصی نقاط ایران با سفر به تهران برای چندمین بار در شش ماه گذشته دست به تجمع اعتراضی زدند.

 

کارگران بازنشسته فولاد می گویند با وجود اعتراضات مکرر هنوز مطالبات معوقه آنها پرداخت نشده و پرداخت مستمری آنها با تاخیر صورت می‌گیرد.

طبق این گزارش اعتراض روز گذشته بازنشستگان فولاد کشور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد در خیابان وزار با بی‌توجهی مسئولان مواجه شده است.

 

در عین حال همزمان با سفر عصمت سرافرازی معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی به فردوس جهت بازدید از کارخانه منیزیم جمعی از کارگران این کارخانه در اعتراض به عدم پرداخت ۸ ماه از معوقات مزدی و ۴ ماه از حق بیمه‌هایشان در محوطه کارخانه‌ تجمع کردند.

 

پس از تجمع اعتراضی کارگران، جلسه‌ای با حضور فرماندار خراسان جنوبی، مدیریت کارخانه و نمایندگان کارگران برگزار شد تا در خصوص پرداخت معوقات مزدی کارگران تصمیم عاجل گرفته شود.

 

 روز گذشته همچنین ٣۵ کارگر بیکار شده معدن خاک سرخ هرمز به دلیل تعطیلی ناگهانی معدن مقابل بخشداری جزیره هرمز تجمع کردند.

 

از قرار معلوم مشکل معدن و تعطیلی آن مربوط به مالکیت این معدن بوده و دادستان قشم با توجه به اختلاف میان هیئت مدیره منتخب مردم و هئیت انتخابی اداره تعاون هرمزگان، دستور تعطیلی معدن و کارخانه پودرخاک سرخ هرمز را داده است.

 

با حکم تعطیلی معدن، ٣۵ کارگری که دراین معدن شاغل بودند اکنون بیکار شده‌اند.