بیگاری کشیدن از زندانیان رای باز در زندان زاهدان توسط مسئولین زندان و نهادهای دولتی

زندانیان زندان زاهدان بدون دریافت هیچ حقوقی از صبح تا شب به انجام امور شخصی مسئولین و یا نهادهای دولتی میپردازند و هزینه ی ایاب وذهاب و خورد و خوراک نیز با خود زندانی میباشد

به نقل از هرانا ارگان خبری مجموعه ی فعالان حقوق بشر ایران،مسئولین زندان و نهادهای دولتی با سوءاستفاده از زندانیان رای بازی زندان زاهدان آنها را بدون حقوق به کار گماشته و مورد سوء استفاده ی شخصی قرار میدهند.

 

بر اساس این گزارش مسئولین زندان،قضات و سایر مسئولین زندانیان رای باز را مجبور به انجام کارهای شخصی خود همانند کارهای منزل،جابه جایی وسایل،تعمیرات خانه ی مسئولین،خریدهای روزانه و... میکنند و زندانیان را بدون دادن هیچ حقوقی از صبح تا شب به کار میگمارند.

 

علاوه بر مسئولین نهادهای دولتی همانند شهرداری زندانیان را مجبور به کار کرده و در نهایت به آنها هیچ حقوقی پرداخت نمیکنند.

 

بر اساس قوانین زندانها،رای باز برای کمتر شدن مشکل زندانیان بخصوص حل مشکل مالی خانوادههای آنهاست تا زندانیان بتوانند با آموزش کار و حرفه و یا مهارتی به انجام کار و کسب درآمد برای خانوادههای خود بپردازند.

 

اما زندانیان زندان زاهدان بدون دریافت هیچ حقوقی از صبح تا شب به انجام امور شخصی مسئولین و یا نهادهای دولتی میپردازند و هزینه ی ایاب وذهاب و خورد و خوراک نیز با خود زندانی میباشد.

 

بر این اساس بسیاری از زندانیان با مشکل جدی مالی مواجه شده اما به دلیل ترس از بازگشت به محیط نامناسب زندان حاضر به پذیرش شرایط موجود شده اند.