حیدر العبادی: هزینه‌های حکومت اقلیم کردستان باید مانند دولت فدرال حساب دقیق داشته باشد

نخست وزیر عراق، حیدر العبادی در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت گفته است:"مسئولان کُرد [اقلیم کردستان] اعلام کرده‌اند که تعداد واقعی نیروهای پیشمرگ بر خلاف آمار اقلیم کردستان ٣٠٠ هزار نیست.

نخست وزیر عراق، حیدر العبادی در گفتگو با روزنامه ایندیپندنت گفته است:"مسئولان کُرد [اقلیم کردستان] اعلام کرده‌اند که تعداد واقعی نیروهای پیشمرگ بر خلاف آمار اقلیم کردستان ٣٠٠ هزار نیست. برخی از رهبران سیاسی به من گفتند که از این آمار تنها تعداد کمی در نبرد هستند و بقیه در خانه خود استراحت می‌کنند."

 

العبادی خواهان الحاق نیروهای پیشمرگ به وزارت دفاع عراق است و یا تقلیل آنها به نیروی کوچک محلی است و آمادگی دولت فدرال را برای پرداخت حقوق نیروهای پیشمرگ وابسته به وزارت دفاع اعلام کرده است. عبادی تصریح کرده که اگر حکومت اقلیم خواهان نیروی محلی خود باشد لازم است که خود حقوق آنها را پرداخت کند. وی با اشاره تلویحی به فساد اداری در اقلیم متذکر شد که اقلیم کردستان دولت فدارل چاه بی‌انتها برای پرداخت حقوق به اقلیم کردستان نخواهد بود و هزینه‌های اقلیم کردستان هم باید همچون دولت فدرال حساب دقیقی داشته باشد.

 

 نخست وزیر عراق بر واگذاری بدون قید و شرط گذرگاههای مرزی پیش‌خابور و ابراهیم خلیل از سوی نیروهای وابسته به پ.د.ک به حکومت فدرال عراق تأکید کرده است. العبادی از کنترل کامل گذرگاهها و پروازهای بین‌المللی و حتی ویزا‌ها از سوی نمایندگان دولت فدرال خبر داده است.